Analiștii de date carVertical au efectuat recent o cercetare pentru a afla care sunt mărcile de automobile care au cel mai mare procent de vehicule avariate și pentru a determina valoarea medie a acestor daune. Astfel, cifrele strânse arată că mai bine de două treimi din mașinile Tesla sunt avariate.

Compania carVertical a realizat un studiu plecând de la datele privind daunele din două milioane de rapoarte de istoric auto. Prin strângerea acestor date, s-a putut realiza un top al mărcilor de automobile care suferă cele mai multe pagube, dar și o valoare medie a acestor pagube de pe mașinile aflate încă în circulație.

Valoarea monetară medie a daunelor a fost calculată prin însumarea tuturor costurilor produse de accidentele înregistrate de fiecare marcă în parte și găsirea mediei acestor valori. Rezultatele arată cât de puternic sunt avariate mașinile produse de anumite mărci și cât de costisitoare sunt reparațiile de obicei. O altă informație utilă care a rezultat este numărul mediu de accidente (minore și majore) înregistrate per mașină aparținând fiecărui brand în parte.

Tesla ocupă locul întâi dintre mărcile de mașini cu cele mai multe avarii înregistrate – 74,3% dintre toate rapoartele istorice generate pentru vehiculele Tesla au cuprind înregistrări de daune. Acestea au fost urmate de vehiculele Hyundai (69,1%) și Subaru (68,7%). Renault (40.8%), Alfa Romeo (40%) și Fiat (39.5%) sunt mărcile cu cele mai puține accidente înregistrate.

Motivul din spatele acestor diferențe imense poate fi des explicat cu ajutorul bunului simț. Renault și Fiat sunt mărci care oferă în principal mașini accesibile ca preț, cu motoare mici care au un consum redus de combustibil și care sunt cel mai des folosite ca mașini de familie sau pentru a face naveta zilnică.

”Există un paradox legat de mașinile Tesla care au simultan cele mai avansate sisteme de condus autonom de pe planetă și totuși înregistrează cele mai multe accidente. Un număr atât de mare de accidente poate fi datorită faptului că șoferii ori nu sunt încă obișnuiți cu accelerația excepțională a mașinilor Tesla, ori pur și simplu nu mai sunt la fel de atenți la volan. Nu este un secret faptul că cea mai mare proporție de mașini Tesla lovite provine din SUA.” – explică Matas Buzelis, Director de Comunicații carVertical.

Mărcile de lux Porsche, Ferrari și Lamborghini se repară scump

Deloc surprinzător, cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate aparține Ferrari (€94.149) urmată de cea pentru Lamborghini (€64.608), ambele medii fiind de câteva ori mai ridicate decât cele aparținând altor mărci din lista carVertical. Tesla (€14.320), Dodge (€9.522) și Porsche (€8.588) sunt mărcile de mașini de lux care înregistrează costuri de reparații scăzute.

O valoare medie ridicată când vine vorba despre costul reparațiilor sugerează ori că reparațiile sunt scumpe ori că daunele au fost severe. În timp ce mărcile de super lux adună zeci de mii în cheltuieli de reparții, valoarea medie pentru BMW este de doar €3.994, pentru Volkswagen de €3.539 și pentru Toyota de €3.011. Media la nivel global, indiferent de marca mașinii, înregistrată în urma acestui studiu este situată la €3.574.

Există o corelație puternică între mașinile care au cel puțin o înregistrare de daune și cele care au în medie cele mai multe evenimente de daune per mașină. Porsche ocupă prima poziție cu o medie de 1,71 de incidente per mașină, urmat de Tesla (1,58) și Hyundai (1,52). Peugeot (0.75), Renault (0.73) și Fiat (0.7) au cea mai mică pondere de înregistrări de daune. Aceste companii produc în mare parte mașini accesibile și economice, prin urmare proprietarii lor rareori conduc rapid sau agresiv.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri