100 de ani de parteneriat între două numele celebre din industria auto marcați într-un mod aparte. Cam astfel s-ar putea descrie, pe scurt, Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Din afară, seamănă, ca și proporții, cu un mix între Toyota Supra și Aston Martin Vantage, dar mecanica este luată de pe Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio și toată caroseria e din fibră de carbon.

Zagato a pregătit minuțios lansarea celui mai nou proiect al său, un coupe cu două uși ce amintește de o perioadă romantică ce a apus de ani buni. Cu Giulia SWB Zagato, carosierul salută nu doar conceptul de coupe sportiv cu motor frontal, dar și parteneriatul cu Alfa Romeo, ce datează de pe vremea când România, ca stat, avea doar patru ani. În acei ani de pionierat ai industriei auto, Alfa Romeo era printre numele importante din Italia, dar avea să se remarce abia mai târziu cu modele emblematice în lumea curselor precum originalul monopost de curse: Alfa Romeo Tipo B.

În 1922, Grand Prix-ul Italiei (aflat la cea de-a doua ediție) a fost găzduit pentru prima dată de Autodromo Nazionale Monza - adică același loc unde se dispută și astăzi Grand Prix-ul italian din Formula 1 - iar piloții italieni erau pe val. Nume precum Felice Nazzaro, Pietro Bordino, Giuseppe Campari sau Antonio Ascari s-au remarcat în anii '20, iar Alfa Romeo, la fel ca și Maserati sau Fiat, și-a construit renumele prin reușitele sportive. Este, deci, normal ca, acum, Zagato să vină tot cu un model sport, fie el și unul care este destinat uzului cotidian.

Bazat pe o versiune scurtată a platformei Sergio, aceeași de pe Giulia și Stelvio, SWB Zagato arată amenințător din față, cu guri de aer masive ce domină întreaga zonă de sub faruri. Linii de LED-uri trasează cei șase „ochi” semi-rotunzi ai mașinii, iar grila triunghiulară centrală are „imprimată” pe ea sigla Alfa Romeo, asemeni modelelor de curse. Deasupra grilei centrale se deschide o gură de aer, un element standard pe modelele Zagato, la fel ca și plafonul cu două „cupole”.

Posteriorul lui Giulia SWB Zagato amintește de un Aston Martin cu linia stopurilor urmând forma caroseriei. Spatele aduce aminte de un alt proiect de dată recentă al Zagato, respectiv Alfa Romeo TZ3, o super-sportivă construită într-o serie foarte limitată care era, sub caroseria superbă, un Dodge Viper SRT-10. De această dată, Zagato a ținut ca totul să fie „din familie”, astfel că motorul este tot de pe Giulia, dar cu cifrele variantei specială GTAm: V6-le de 2,9 litri twin-turbo dezvoltă 533 de cai putere și 600 Nm, toți trimiși către puntea spate printr-o cutie manuală cu șase rapoarte luată de pe Quadrifoglio (GTAm-ul are o cutie cu opt rapoarte automată care nu a fost pe placul puriștilor de la Zagato).

Construirea mașinii a durat un an, Zagato începând munca în momentul în care a găsit un client dispus să plătească pentru acest efort. Vorbim despre un colecționar german care are, deja, în colecția sa un Alfa Romeo SZ, dar și mai multe Aston Martin-uri carosate de Zagato. Deși costul mașinii nu a fost făcut public, ne putem imagina că mașina valorează cel puțin dublu față de o Giulia Quadrifoglio GTAm care este 180.000 de euro.

Sursa foto: Alfa Romeo, Zagato

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri