Porsche vrea să arate că motoarele cu ardere internă au viață lungă chiar și în contextul electrificării ce a luat cu asalt lumea auto în ultimii ani, iar convingerea urmașilor lui Ferdinand Porsche se traduce în fapte. Recent, primul plin cu combustibilul sintetic produs de uzina din Chile susținută de Porsche a „hrănit” un 911 Carrera, conform CNBC.

Porsche se numără printre companiile care susțin cu religiozitate motorul cu ardere internă, sunetul incomfundabil al unui agregat boxer în șase cilindri fiind un element-cheie al identității mărcii din Stuttgart. Tocmai de aceea, germanii au investit 75 de milioane de dolari într-o fabrică ce tocmai a început să scoată primele butoaie cu combustibil alternativ, 100% sintetic și aproape nepoluant.

Construcția acestei fabrici din America de Sud a început anul trecut, iar, la acel moment, se anunța că, pentru început, se vor produce 130.331 litri de combustibil în 2022 ceea ce va servi drept test pentru toate sistemele de la Haru Oni, locația de producție din apropiere de Punta Arenas. Ulterior, se preconiza o producție anuală de 54,8 milioane de litri de combustibil ecologic (eFuel) până în 2024, iar, mai apoi, până în 2026, producția va crește până la 550 de milioane de litri pe an.

Steiner, Porsche R&D: În contextul în care avem cam 1,3 miliarde de mașini tradiționale pe șosele care vor rămâne cu noi pentru decenii, efuel poate fi o soluție

Porsche anunța, de asemenea, că vrea să folosească acest combustibil în Supercupa Porsche, campionat monomarcă ce aduce modelele Porsche 911 Cup pe circuitele de Formula 1 de pe mapamond. În mod similar, seria niponă Super GT va folosi, din 2023, doar eFuels, atât la clasa de top GT500, cât și la clasa GT300. Porsche va folosi acest tip de combustibil și la Experience Center-urile sale din lume. Primul automobil care a primit de la pompă acest combustibil alternativ a fost, însă, un 911 de stradă ce a fost alimentat într-o ceremonie la care a fost prezent și Michael Steiner, șeful departamentului de R&D de la Porsche.

Combustibilul sintetic nu este 100% ecologic

Încă de la început notam că nu vorbim de un combustibil care nu produce deloc gaze cu efect de seră, din contră. În timpul arderilor din motor se emană o cantiate de CO2, dar aceste emisii sunt neutralizate într-o proporție mare prin faptul că însăși producția acestui combustibil extrage CO2 din atmosferă. Pe scurt, energie electrică este generată cu ajutorul unor turbine eoliene și astfel se formează hidrogen prin electroliză – procesul invers celui ce se petrece în interiorul pilei de hidrogen dintr-o mașină ce folosește această tehnologie.

Fabrica din Chile (numită fabrică demonstrativă) a fost susținută nu doar de Porsche și Siemens, dar și de Exxon și Enel

Mai apoi, hidrogenul este combinat cu CO2-ul extras din aer, iar prin sintetizare se obține benzină și gaz lichefiat. Această fabrică, operată de HIF Global, este rezultatul investițiilor celor de la Porsche și Siemens, iar locația a fost aleasă deoarece acolo vântul bate cu putere aproximativ 270 de zile pe an. Porsche intenționează să investească și în construcția altor locații în Statele Unite, dar și în Australia.

Germanii estimează că astfel de combustibiluri sintetice obținute din surse regenerabile vin cu o scădere 85% a emisiilor totale de CO2 față de benzina clasică. Mai multe voci, atât din zona ONG-urilor, dar și dintre producători, nu consideră, însă, combustibilul sintetic ca fiind o alternativă reală deoarece prin ardere se obține oricum CO2 – deși Porsche crede că se poate ajunge la neutralitate a emisiilor în viitor cu această tehnologie.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri