Construit pentru a aniversa 110 ani de la deschiderea companiei, Bertone GB110 este un hypercar inspirat din design-urile emblematice ale casei italienești care au marcat anii '60-'70, dar nu este blocat în trecut. Toate cele 33 de exemplare vor putea utiliza un combustibil alternativ pe bază de plastic reciclat care nu va reduce din performanțele de vârf pe care le-a anunțat constructorul.

Când te gândești la Bertone, mintea-ți sare în diferite colțuri ale istoriei auto, creionând imagini emblematice. Deși, de-a lungul timpului, Bertone a colaborat cu diverși producători și a avut de-a face cu design-ul unor modele banale ca Opel Astra (în varianta Coupe/Cabrio), cele mai cunoscute parteneriate sunt cele cu Lamborghini sau Alfa Romeo. Printre designerii marcanți care au lucrat în atelierele lui Nuccio Bertone se numără și Marcello Gandini, cel care a desenat atât Miura, primul supercar cu motor central poziționat transversal, dar și Countouch - pe lângă Alfa Romeo Montreal sau Lancia Stratos.

Cu atât de multe creații de succes în urmă, Bertone trebuia să revină pentru a-și omagia istoria și a făcut-o, sub bagheta noilor proprietari Mauro și Jean-Franck Ricci. Cel dintâi este fondatorul AKKA Technologies (parte a grupului AKKODIS astăzi) și a concurat, alături de Jean-Franck, în diferite competiții auto în ultimul deceniu. Performanțele lui GB110 par inspirate din motorsport, dar design-ul este influențat de Stratos HF Zero, conceptul din 1970 care poartă, la rândul său, semnătura lui Gandini.

GB110 este doar al doilea model care poartă numele Bertone, la 10 ani după prezentarea prototipului Nuccio construit ca un omagiu în onoarea fiului fondatorului companiei, Giovanni Bertone. Ultima decadă a fost cel puțin tumultoasă pentru companie care și-a declarat falimentul în 2014, fiind preluată, apoi, de frații Ricci care au început cu câțiva pași timizi. În 2018, Bertone a prezentat un Smart electric modificat a cărui putere a fost împinsă de la 79 de cai putere până la 276 de cai putere grație tehnologiei KERS împrumutată din Formula 1, cu 2.300 Nm de cuplu la toate patru roțiile.

A mai fost nevoie de încă patru ani pentru ca Bertone să lanseze primul automobil care va fi produs în serie, fie ea și una foarte mică. În total, doar 33 de exemplare vor fi asamblate, iar toate împart același design „wedge shape” cu LED-uri la ambele capete, un nas mai pătrățos vag asemănător cu Countach și un posterior înălțat cu patru evacuări ce seamănă, mai degrabă, cu Jaguar C-X75. Interiorul este ascuns în spatele ușilor tip foarfeceă, iar tot ce știm este că bordul este dominat de o interfață digitală cu un ecran de mari dimensiuni.

„Ceea ce ne dorim este să obținem combinația optimă între o accelerație ultra-rapidă, o greutate scăzută, dar și un caracter îndeajuns de prietenos pentru ca mașina să poate fi folosită zilnic. Am proiectat GB110 având confortul pasagerilor și ergonomicitatea în interior mereu în minte,” a spus Jean-Franck Ricci, CEO Bertone. La capitolul accelerație, GB110 se achită onorabil cu un timp de doar 2,79 secunde de la 0 la 100 km/h, respectiv 6,79 secunde pentru a ajunge la 200 km/h. Viteza maximă este de 380 km/h, iar cei 1.100 de cai putere ajung la toate patru roțiile printr-o cutie cu șapte rapoarte.

Ceea ce este cu adevărat interesant este că GB110 nu este electric, dar compania este atentă la tendințe și a anunțat că motorul poate funcționa cu un combustibil alternativ pe bază de plastic reciclat, fiind construit să respecte normele de poluare Euro 6. Nu știm mai multe detalii nici despre motor și nici despre acest combustibil, dar vestea vine la scurt timp după ce am aflat că fabrica din Chile ce produce combustibili eco extrăgând CO2 din atmosferă este funcțională. Un alt detaliu care ne lipsește este prețul, dar nu este greu să ne imaginăm că GB110 va costa câteva milioane bune de euro.

Sursa foto: Bertone

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri