Mercedes-Benz a reușit să localizeze, după mai bine de 20 de ani, motivele care au dus la apariția mai multor probleme cu trapele electrice ale modelelor sale. Mai multe chemări în service-uri au fost emise, de-a lungul aniilor, din acest motiv, inclusiv un recall în ianuarie 2020 care a afectat peste 740.000 de mii de mașini ale producătorului din Stuttgart.

La doi ani după ce Mercedes-Benz și-a informat clienții că ar fi bine să nu ruleze cu trapa deschisă, germanii au găsit cauzele problemei. Inițial, oficialii au comunicat că problema ar putea duce la desprinderea completă a trapei sau, cel puțin, la desprinderea elementelor de sticlă. Această defecțiune este una descoperită pe modele mai noi, dar și pe unele cu o vechime de peste 20 de ani și a fost observată pentru prima oară în 2017. La acel moment, Mercedes-Benz a spus că printre modele afectate se numără și Clasa C, CLK, Clasa E, dar și CLS produse între 2001 și 2011, conform CarBuzz.com.

Această problemă nu este singulară, Mercedes-Benz emițând atenționări și din alte motive în ultimii ani. Un recall, de pildă, a fost motivat de niște probleme la sistemul de comunicare de urgență al mașinilor sale, acela care sună la autorități în caz de accident, dar peste 60.000 de mașini au fost afectate de niște defecțiuni la sistemul de blocare al scaunelor din rândul al treilea. Pentru a găsi cauza trapelor „zburătoare”, Mercedes-Benz a angajat și o firmă specializată, dar nu s-au putut găsi niște răspunsuri clare, conform informărilor strânse de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration).

Germanii au realizat, în 2020, că „vinovatul” ar fi lipiciul dintre geam și rama trapei, acesta pierzându-și eficiența în timp. Se pare că această situație apare mai ales în cazul modelelor la care timpul de uscare al acelui lipici este mai redus. Pe scurt, șansele de cedare erau mai mari în cazul mașinilor care aveau trape cu lipici ce fusese lăsat să se usuce doar două minute, în loc de cinci minute. Scăderea timpului de uscare a apărut, se pare, ulterior în ciclurile de producție ale modelelor vizate.

Anul trecut, analize detaliate au arătat că timpul de uscare nu este atât de relevant, căci și mașinile cu trape ale căror agent de lipire fusese lăsat să se usuce cinci minute pot ceda. Ca urmare a acestei descoperiri, germanii au analizat tipul de lipici folosit și condițiile de pe liniile de producție. Astfel, Mercedes-Benz va rechema în service-uri aproximativ 123.000 de mașini produse între 2000 și 2010 (cele la care timpul de uscare pentru adezivii de la trapă a fost de cinci minute), iar proprietarii pot verifica dacă mașina lor este vizată de recall pe site-ul NHTSA.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri