BMW continuă să extindă plaja de opțiuni și funcționalități ce pot fi deblocate și utilizate de către clienți pe bază de abonament. Bavarezii au lansat recent, pentru clienții din Statele Unite, planuri de abonare pentru opțiuni dintre cele mai banale cum ar fi „remote engine start”, adică funcția ce-ți permite să pornești motorul de la distanță pentru a-ți încălzi mașina înainte de o călătorie. Prețurile încep de la doar 10 dolari pe lună, dar un plan anual sare de 100 de dolari.

În luna noiembrie, scriam într-un editorial despre toate pârghiile pe care constructorii auto importanți le folosesc, în ultimii ani, pentru a mai scoate niște bani din buzunarul clienților, separat de servisare sau de update-uri de hardware. BMW se numără printre producătorii care deja cer bani pentru diferite funcționalități, inclusiv încălzirea în scaune. În iulie, scriam că există, pe anumite piețe, abonamente lunare de 18 dolari pentru a folosi scaunele încălzite, dar și „un abonament pe un an (176 dolari), un abonament pe trei ani (283 dolari) sau pot cumpăra scaunele încălzite permanent (406 dolari).”

Mercedes-Benz, rival obișnuit al BMW, n-a putut rămâne mai prejos și a testat, la rândul său, apa cu degetul pe mai multe piețe. În State, poți plăti dacă-ți dorești ca Mercedes-Benz-ul tău electric să accelereze mai repede. Contra unui abonament anual ce costă 1.200 de dolari, se „scurtează cu o secundă timpul necesar pentru ca vehiculul să ajungă de la zero la 100 de kilometri pe oră.” În plus, germanii au pus sub paywall, în Asia, unghiul maxim de de bracare al roților spate - altfel, funcția rear-wheel steering are eficiență limitată.

BMW vrea bani de la clienții americani care vor să-și pornească mașina de la distanță

În ciuda valurilor de reacții din mediul online care au apărut ca răspuns la decizia BMW de a pune un paywall pentru scaunele încălzite (inițial ne obligatoriu), această practică pare că se răspândește. BMW a anunțat recentva face disponibile cinci opțiuni contra cost. Este vorba de Remote Engine Start, Drive Recorder, Traffic Camera, Driving Assistance Plus cu Stop&Go și Parking Assistant Professional. Conform informațiilor strânse de Motor Authority, BMW oferă abonamente pe o lună (10 dolari), un an (105 dolari) sau trei ani (250 dolari) pentru opțiunea Remote Engine Start, deși clienții pot opta să le cumpere pentru întreaga durată de viață a automobilului contra sumei de 330 de dolari - deși mașinile clienților deja vin cu aceste echipamente pre-instalate.

Cândva ne vom confrunta cu bătrânii care se vor lăuda că-și amintesc vremurile când plăteai în plus pentru o opțiune extra doar la achiziție

În cazul Driver Recorder (acea funcție care-ți permite să înregistrezi, folosind camerele mașinii, clipuri de până la 40 de secunde pentru a documenta cazuri de „road rage”) prețurile vor fi următoarele: 39 de dolari pentru un an, 99 de dolari pentru trei ani, respectiv 149 de dolari pentru un abonament „lifetime”. Driving Assistannt Plus cu Stop&Go este cel mai scump în cazul în care-ți dorești să-l cumperi pe viață, prețul fiind de 950 de dolari. În schimb, funcția Traffic Camera, care te atenționează cu privire la camerele din trafic care monitorizează viteza participanților la trafic, poate fi utilizată doar printr-un abonament anual de 25 de dolari.

Toate aceste paywall-uri sunt active pe modelele de ultimă generație ale BMW, iar clienții de pe alte piețe s-ar putea trezi că trebuie să plătească pentru opțiuni care sunt gratis în alte colțuri ale lumii. De pildă, în constrast cu piața americană, în Australia, plătești periodic și dacă vrei Real-Time Traffic Information, dar și suspensie adaptivă M sau Apple CarPlay și update-uri on-air pentru hărțile GPS-ului. Nu știm, încă, dacă aceste modele de a stoarce banii de la consumatori vor ajunge și pe piața din România.

Sursa foto: BMW UK, Parkopedia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri