Încă din 2021 am aflat că Renault plănuiește să retragă denumirea Renault Sport (Renaultsport sau RS), iar acum, la Salonul Auto de la Tokyo, Renault prezintă Megane RS Ultime, finalul unei povești ce datează din 1976. Cu 300 de cai putere și 420 Nm, RS Ultime este mai puternic și are mai mult cuplu decât varianta RS Trophy-R care a zdrobit recordul de pe Nuerburgring pentru mașini cu tracțiune față în 2019.

Toate modelele sport ale francezilor de la Renault vor purta brand-ul Alpine, mutarea vizând, mai degrabă, o viitoare gamă de modele electrice sub celebrul nume. Cu toate acestea, Renault nu a uitat că și Renault Sport are o istorie vastă în spate, iar aceasta va fi omagiată, cu Megane RS Ultime. Acest hot hatch, care va înlocui variantele existente Megane RS și RS Trophy, are un aspect familiar, diferențele față de un RS obișnuit fiind minime la capitolul vizual.

Megane RS Ultime își începe viața cu toate echipările disponibile pe RS Trophy, iar caroseria este oranată cu o schemă grafică specifică, în forme de romb. Doar 1.976 de unități vor fi produse, făcând trimitere la anul în care această divizie sportivă a fost fondată. Culorile disponibile sunt Star Black, Pearl White, Sirius Yellow și Tonic Orange, iar elementele grafice sunt mate. În plus, deasupra plăcuței de înmatriculare se regăsește o monogramă cu sigla Ultime.

Un Megane obișnuit este cu 60 de milimetri mai îngust în față, în timp ce aripile spate sunt lățite cu 45 de milimetri pe Megane RS. Jantele de 19 inch, evacuarea centrală și proiectoarele de ceață așezate în forma logo-ului Renault Sport scot acest model în evidență, caracterul său sportiv fiind clar și în momentul în care pătrunzi în interior. Scaune scoică Recaro domină interiorul, iar o plăcuță poziționată în partea de jos a consolei centrală te informează că ești în posesia unei mașini produse în serie limitată. Fiecare plăcuță este semnată de Laurent Hurgon, pilotul de teste care deține recordurile pe Nuerburgring, Suzuka și Spa-Francorchamps pentru mașini cu tracțiune față.

Mașina va fi disponibilă în Europa atât cu o cutie manuală, cât și cu una automată, iar singurele opționale pentru care mai poți opta sunt trapa electrică și un HUD. La capitolul performanțe, Megane RS Ultime nu dezamăgește, căci motorul familiar de 1,8 litri turbo dezvoltă 300 de cai putere și 420 Nm. Vorbim despre același motor pe care-l găsim și în spatele lui Alpine A110, dar propulsorul nu oferă 300 de cai putere pe A110 decât în cazul variantei „R” de circuit, dar cuplul acelui model este de doar 340 Nm. Anvelopele de pe Megane RS Ultime sunt Bridgestone Potenza S007, același cauciuc semi-slick de pe Trophy R.

Agilitatea hot hatch-ului este îmbunătățită prin prezența sistemului rear-wheel steering, în timp ce garda la sol este mai redusă, după specificația Cup. Un diferențial Torsen păstrează lucrurile în ordine, iar cel de la volan poate afla ce se întâmplă cu mașina sa de pe ecranul de infotainment de 9,3 inch, care are opțiunea de afișare a datelor de telemetrie.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri