Un raport al S&P Global Mobility sugerează că Statele Unite ar trebui să-și extindă într-un ritm accelerat rețeaua națională de puncte de încărcare destinate automobilelor electrice, deoarece numărul lor va crește în următorii ani. Astfel, raportul cere o creștere cu 400% a numărului actual de stații de încărcare pentru a face față cu mărirea parcului auto, aceasta fiind o problemă cu care se înfruntă și multe state europene.

Luna ianuarie începe cu vești îngrijorătoare nu doar pentru americani, deși ei sunt vizați în raportul publicat de S&P Global Mobility care preconizează o creștere accelerată a numărului de mașini electrice de pe drumurile de peste Ocean până la finalul acestui deceniu. Specialiștii trag un semnal de alarmă cu privire la subdimensionarea rețelei naționale de stații de încărcare pentru EV-uri, în condițiile în care acestea reprezintă doar 0,1% din numărul de mașini de pe șosele conform datelor din 2022. Cantitatea de EV-uri va crește, însă, iar numărul de mașini 100% eco ar putea să se apropie de 8 milioane doar în SUA până în 2025.

În plus, până în 2030, străzile americane ar putea să fie pline de vehicule electrice, numărul lor sărind de 28 de milioane dacă se mențin trendurile actuale. Calculele arată că există deja 126.500 de puncte de încărcare Level 2 și 20.431 de puncte cu capacitate Level 3, pe lângă 16.822 de Superchargere Tesla și alte tipuri de chargere. Cu toate acestea, ar fi nevoie de 1,2 milioane de puncte de încărcare Level 2 până în 2025 (o creștere de 10 ori a numărului din prezent), respectiv de aproape 110.00 de chargere Level 3 (care sunt capabile de fast-charging, adică încărcare a bateriei de la 20% la 80% în 20 de minute). Iar aceste calcule iau în calcul un scenariu în care mulți posesori de EV-uri vor continua să-și încarce mașinile acasă.

Dacă mergem mai departe în timp, conform predicției că, în 2030, vor fi 28,3 milioane de mașini electrice pe șoselele din Statele Unite, atunci rețeaua națională ar trebui să numere 2.13 milioane de puncte de încărcare Level 2 (adică cele ce oferă viteză medie de reîncărcare) și 172.000 de puncte de încărcare Level 3. Ca să facem o paralelă cu România - deși forțată -, la noi există puțin peste 1.200 de puncte de încărcare în total, iar Premierul Ciucă a promis că, pe viitor, se vor instala încă 30.000 de puncte de încărcare Level 2. Nu avem, însă, un orizont de timp clar pentru această promisiune și nici vreo predicție cu privire la ritmul de creștere al numărului de mașini electrice în România, dar 2022 a fost un an record pentru această categorie la capitolul înmatriculări.

Revenind la americani, analiștii arată că ritmul de montare al punctelor noi de reîncărcare a sporit în ultimii ani. De pildă, doar în 2022 au fost inaugurate mai multe stații noi decât în perioada 2019-2021. Această vulnerabilitate a fost sesizată și de guvernanții din America și au fost deja puse de-o parte fonduri de 5 miliarde de dolari fix pentru acest scop (pe următorii cinci ani), pe lângă rețeaua de puncte de încărcare a Mercedes-Benz și cea a Tesla.

Sursa foto: Ionity

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri