Pentru prima dată în istorie, un producător auto american este declarat cel mai popular pe segmentul de lux, iar surpriza este dublă deoarece vorbim despre Tesla, compania care a făcut din mașina electrică o apariție obișnuită. Americanii vizau, de ani buni, producătorii europeni, dar abia acum, grație măririi volumului de producție, Tesla a reușit să depășească nume grele precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz.

Succesul de piață al modelelor Tesla nu mai poate fi pus la îndoială. Dacă în toamna anului trecut consemnam performanța istorică pe care Tesla o reușea în Europa cu Model Y, ce se poziționa ca lider de vânzări, acum vorbim despre rezultatele pe întreg anul 2022 în Statele Unite. Ne așteptam la niște cifre foarte bune pe piața de „acasă” a Tesla, având în vedere că producătorul de EV-uri a spart deja zidul neîncrederii pe bătrânul continent, vânzându-se, în Germania, mai bine decât venerabilul Golf. Cu toate acestea, faptul că Tesla a depășit în vânzări mărcile de lux europene ar putea să surprindă pe mulți.

Astfel, conform Automotive News, este pentru prima oară într-un sfert de secol când un producător american reușește să încheie un an la vârf în clasamentul vânzărilor pentru segmentul premium. În trecut, Tesla a bătut la ușa giganților, dar gama redusă (doar patru modele, în prezent) și capacitățile de producție limitate au micșorat din posibilitățile companiei conduse de Elon Musk. În ultima perioadă, însă, Tesla a investit mult pentru a putea produce volume mari, iar cererea nu a încetinit.

Pornind de la datele existente cu privire la prima înmatriculare a mașinilor noi, Tesla conduce detașat într-un top din care mai fac parte și BMW, Mercedes-Benz, Audi, Lexus și Cadillac. Cifrele arată că Tesla a vândut cu mai bine de 100.000 de unități mai mult decât BMW care se află pe poziția secundă. Primii opt constructori de lux au vândut fiecare cel puțin 100.000 de mașini pe piața din SUA în 2022.

  1. Tesla: 491,000
  2. BMW: 332,388
  3. Mercedes-Benz: 286,764
  4. Lexus: 258,704
  5. Audi: 186,875
  6. Cadillac: 134,726
  7. Acura: 102,306
  8. Volvo: 102,038

În 2021, BMW a depășit la mustață Tesla, estimările arătând că bavarezii au vândut cu 23.000 de unități mai mult decât Tesla. Deși sunt mulți care pun la îndoială statutul de marcă de lux a Tesla, criticile cu privire la calitatea materialelor din interior fiind printre cele mai întâlnite, este clar un succes pentru producătorii auto americani. Tesla este, în fond, printre cei mai americani producători din câți mai există, dacă plecăm de la numărul de piese folosite care sunt produse în SUA. Evident, ca și alți constructori, Tesla are uzine și în alte țări, respectiv în Germania (Brandenburg) și în China (Shanghai).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri