Renault a făcut publice cifrele de vânzări aferente anului trecut, constructorul francez înregistrând o scădere de 9,4% a volumului total de vânzări față de 2021, dar modelele electrificate ale mărcii, respectiv cele compacte, devin tot mai populare. În România, Renault este pe locul doi la capitolul vânzări în topul mărcilor importate, iar majoritatea unităților vândute în 2022 au ajuns pe piața europeană.

Renault a comunicat performanțele sale în 2022 și nu este vreo surpriză scăderea volumului total de vânzări față de 2021. În contextul dificultăților apărute pe diverse lanțuri de aprovizionare, a războiului din Ucraina, dar și a pandemiei, Renault a vândut 1.466.729 de unități - în comparație cu 1,69 milioane în urmă cu doi ani. În Europa, Renault a atins o cotă de piață de 6,4% (cu 0,7 puncte mai puțin față de 2021) cu 832.605 unități.

În 2022, Renault a devenit al treilea brand electrificat cu 228.000 de vehicule vândute, o creștere de 12 procente față de 2021. Renault a ajuns pe poziția a treia la nivel european în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. Acest lucru a fost posibil deoarece Renault și-a crescut ponderea vehiculelor electrificate cu 9 puncte procentuale față de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice și hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piață este de 31%.

Tehnologia full-hybrid s-a dovedit și ea populară, cu 117.000 de unități vândute, o creștere de 64% față de 2021. Această tehnologie ajunge la un mix de 30% la Clio, 31% la Captur, 65% la Arkana și este deja cea mai solicitată versiune a Noului Austral. În 2022, Renault a devenit doua marcă din Europa în ceea ce privește vânzările de vehicule full-hybrid.

Renault, vânzări tot mai bune de modele electrificate în România

Pe o piață în creștere cu 3,7%, Renault a înmatriculat în România 11.672 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 8,1%, cu 0,8% mai mult decât anul anterior. Astfel, Renault ocupă poziția a doua în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022 (dacă se iau în considerare vânzările de mașini personale și de autoutilitare ușoare). Renault a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în segmentul C (al modelelor compacte), acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 față de 29% in 2021. La această evoluție a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric și Arkana, lansat în 2021. Principalele modele Renault înmatriculate au fost: Clio (2.418 unități), Megane Sedan (1.999 unități) și Captur (1.534 unități).

Gama E-Tech, dedicată vehiculelor electrificate, a cunoscut o creștere în 2022, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unități (3,8% cotă de piață, locul 4 în topul de mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric și 19 Kangoo Z.E. În zona de vehicule electrificate, Renault a avut un total de 2.379 de unități, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid și Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid și Mild Hybrid) și 270 Clio E-Tech Hybrid.

În afara Europei, Renault a crescut pe mai multe piețe-cheie. Volumele vânzărilor au însumat 634.124 de unități și sunt stabile față de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei ajunge la 43,2% din vânzările totale ale mărcii. Piețe pe creștere au fost Turcia (+22,6%, 99.639 de unități), Maroc (+11,4%, 26.385 de vehicule) și America de Sud (+8%, 283.116 de unități vândute pe tot continentul, cu Mexic și Argentina în creștere cu 26-30%).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri