Chevrolet a prezentat, în premieră, varianta hibridă a Corvette-ului. Este pentru prima dată când GM va oferi un model hibrid pe baza celui mai cunoscut produs al său. Generația a opta a supercar-ului din Michigan a făcut trecerea la motor central, iar această versiune debutează cu tracțiune integrală, 655 de cai putere și o accelerație de la 0 la 96 km/h în doar 2,5 secunde.

În urmă cu 20 de ani ar fi fost neverosimil ca Chevrolet să vândă un Corvette cu motorul în spatele scaunelor și cu un tren de rulare hibrid. Vremurile s-au schimbat, însă, repede, iar General Motors își dorește să lanseze Corvette ca un brand complet separat de Chevrolet. Primul pas este reprezentat de extinderea gamei Corvette care, de acum, include și un model hibrid denumit E-Ray Hybrid.

La doar o săptămână după ce Chevrolet a publicat un video în care ne-a oferit câteva cadre în viteză cu Corvette E-Ray Hybrid „dansând” pe un traseu de zăpadă, vălul de secretomanie s-a ridicat complet și am aflat toate detaliile noului model. În mijlocul său se află agregatul LT2 V8 de 6,2 litri care trimite 495 de cai putere și 639 Nm către roțile din spate. Acesta este același motor crossplane OHV de pe varianta de bază Corvette Stingray.

Corvette-ul hibrid este model 2024

Puterea totală este, însă, mai mare decât a unui Stingray obișnuit deoarece E-Ray Hybrid se poate baza și pe un motor electric de 160 de cai putere și 169 Nm. Astfel, puterea totală este de 655 de cai putere, cu doar 15 cai putere sub ceea ce oferă un Corvette Z06 cu al său V8 de 5.500 cmc flat-plane. În ciuda acestei diferențe de putere și a kilogramelor în plus, E-Ray accelerează mai bine grație celor 120 kW electrici. Bateria ce ține în viață acest sistem este, însă, mică, de doar 1,9 kWh.

Corvette E-Ray Hybrid este mai greu decât celelalte, dar și mai rapid

Un Corvette hibrid cântărește 1,7 tone gol, cu peste 190 de kilograme mai mult decât un coupe standard. La fel ca și în cazul modelului propulsat exclusiv de un motor cu ardere internă, E-Ray va fi disponibil și cu un acoperiș detașabil. Chevrolet a anunțat o accelerație de la 0 la 96 km/h de doar 2,5 secunde, respectiv un timp de 10,5 secunde pentru o cursă pe sfertul de milă cu o viteză la finalul cursei de 209 km/h. Viteza maximă este de aproximativ 290 km/h.

Corvette E-Ray Hybrid beneficiază de o caroserie mai lată cu 9,1 centimetri

Dacă este să dăm crezare acestor cifre, atunci Corvette-ul hibrid este cel mai rapid Corvette din istorie, ajungând la 96 km/h cu 0,1 secunde mai rapid decât Z06, o variantă pregătită pentru circuit. Tadge Juechter, ingineri șef Corvette, a declarat că „electrificare aduce o nouă dimensiune de control și încredere la volan, mașina fiind mai stabilă indiferent de condițiile de drum.” Inginerul se referă la sistemul e-AWD, adică tracțiunea integrală electrificată care funcționează inteligent, dozând puterea pe axe în funcție de vreme și suprafața de rulare.

Nu vorbim, însă, de un hibrid cu tehnologie plug-in, bateria fiind prea mică. Practic, aceasta se reîncarcă doar prin recuperarea energiei de la frânare și, în plus, în momentele când mașina merge în gol. Există, totuși, un mod 100% electric denumit „Stealth Mode”, cei de la Corvette spunând că aceasta este modalitatea perfectă de a pleca de acasă dimineața fără a trezi vecinii din somn cu sunetul motorului V8. Acest mod nu funcționează decât la viteze de până la 72 km/h.

Varianta decapotabilă este mai scumpă decât cea coupe

Echipat cu generația a patra a sistemului Magnetic Ride, dar și cu o caroserie mai lată cu 9,1 centimetri față de un Stingray standard, Corvette E-Ray ar putea să se descurce și pe circuit. Frânele Brembo sunt din carbon și ceramică și fac parte din echiparea standard. Opțiunile de personalizare sunt multiple, iar ele includ și un pachet vizual compus din două linii care străbat caroseria de la un capăt la altul, a la Ford GT. Jantele sunt de 20 de inch pe față, respectiv 21 de inch pe spate.

Mașina oferă șase moduri de condus, Tour, Sport, Track, Weather, My Mode și Z-Mode, pe lângă funcția Charge+ care încarcă mai repede bateria. Update-uri pentru sistemul de infotainment pot fi vizualizate și prin aplicația E-Ray Performance, dar și prin interfața din interior - care oferă și un Dyno interactiv, dar și date cu privire la consum și statusul bateriei. Portbagajul frontal al versiunii hibride este puțin mai mic decât cel al unui Stingray normal, dar diferența este neglijabilă.

Interiorul este aproape neschimbat, sistemul de infotainment având mai multe opțiuni

Nu este, însă, neglijabil prețul, Corvette E-Ray Hybrid începând de la 104.295 de dolari pentru un Coupe în varianta de echipare 1LZ. Un model convertible începe de la 111.295 de dolari. Prin comparație, un Stingray începe de la 63,195 de dolari în SUA, iar un Z06 este 109.295 de dolari. Acesta nu este doar cel mai rapid Corvette, ci și cel mai scump - cel puțin până la apariția versiunii ZR1 și a celei 100% electrice care ar trebui să fie disponibilă cu două nivele de putere și autonomie până în 2025.

Sursa foto: General Motors

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri