Aston Martin DBS 770 Ultimate este cel mai puternic model de serie din istoria constructorului britanic și încheie povestea vârfului gamei de GT-uri Aston Martin, iar modificările vizează îmbunătățirea caracterului dinamic al uneia dintre ultimele mașini de pe piață oferită cu un V12. Partea bună? Știm că această motorizare este în continuare populară căci toate exemplarele au fost deja vândute.

Aston Martin a pornit luminile verzi și a prezentat cea mai puternică versiune a grand tourer-ului său DBS. Denumit DBS 770 Ultimate, acest model este mai puternic decât orice alt Aston Martin din istorie. Așa cum sugerează și numele, mașina are 770 PS (adică 759 de cai putere, căci există diferențe între cele două măsurători ale puterii) și 900 Nm care sunt disponibili încă de la 1.800 rpm. Puterea maximă este disponibilă la 6.500 rpm, V12-le twin-turbo de 5,2 litri fiind modificat pentru a oferi un răspuns mai rapid. Actualul DBS, cunoscut inițial ca DBS Superleggera, a fost lansat în 2018 și este opera designer-ului Marek Reichman.

Cum Aston Martin se concentrează pe motoare mai mici și pe electrificare, primul EV al companiei venind în 2025, era de așteptat ca DBS să fie pensionat. Ediția specială 770 Ultimate a fost oferit clienților fideli ai mărcii atât în varianta coupe (300), cât și volante (199). Fiecare dintre aceste mașini vor putea atinge 340 km/h, puterea ajungând la roți printr-o transmisie ZF cu opt rapoarte calibrată special și conectată cu un diferențial cu alunecare limitată. Rigiditatea pe puntea față a fost crescută cu 25%, Aston Martin dorindu-și ca șoferul să simtă mai bine drumul și răspnsurile mașinii prin direcție.

Încrederea la volan este esențială pentru constructorul din Gaydon, iar în acest sens au fost păstrate frânele carbon-ceramice de pe DBS-ul standard, dar sistemul de amortizoare adaptive a fost îmbunătățit. Toate eforturile au fost făcute pentru a îmbunătăți caracterul de grand tourer al DBS-ului, ceva cu care Aston Martin se mândrește. Cum, însă, nu ai vrea să treci pe autostrăzile Europei fără să ieși în evidență, DBS 770 Ultimate beneficiază și de câteva modificări vizuale.

Capota are o nouă gură de aer în formă de potcoavă, iar două guri de aer laterale îmbunătățesc fluxul de aer în zona nasului. Pragurile au accente de fibră de carbon, iar difuzorul spate a fost și el modificat. Jantele de 21 de inch împrumută design-ul de tip diamant, dar au finisaje speciale, satinate. Pneurile Pirelli P-Zero fac parte din lista de echipări standard.

La interior, scaunele sport ies în evidență, îmbrăcate în piele și Alcantara, cu nuanțele lor contrastante. Padelele, dar și alte elemente, sunt îmbrăcate în fibră de carbon, dar clienții pot să-și personalizeze mașina folosind programul Q by Aston Martin de customizare. Acesta permite modificări extinse, Aston Martin lăudându-se că opțiunile sunt „practic nelimitate”. Producția lui DBS 770 Ultimate va începe în primul trimestru al acestui an, iar livrările sunt programate pentru al treilea trimestru. Mașina va costa cu siguranță mai mult de 325.000 de euro, acesta fiind prețul unui DBS standard.

Sursa foto: Aston Martin

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri