Dacia confirmă că o ofertă cu modele oneste și accesibile, ce acoperă îndeajuns de multe segmente, te ajută să faci față atât unei lumi post-pandemice, cât și efectelor războiului din Ucraina și a lipsei de semiconductori care veneau din Asia. Producătorul autohton a marcat o creștere a volumului de vânzări cu 6,8% față de 2021 în Europa, respectiv cu 5,3% în România. Sandero a fost cel mai popular model.

Dacia a atins și depășit borna de 8 milioane de mașini vândute de la lansarea Daciei Logan, în 2004. Constructorul de la Piteșit a comercializat în 2022 573.800 de vehicule, în comparație cu doar 537.095 de automobile în 2021. Sigur, aceste numere nu se apropie, încă, de cele din perioada pre-pandemică, Dacia vânzând 736.570 de mașini, cu o valoare de piață de 9 miliarde de euro, în 2019 (vânzări la nivel mondial, nu doar european). Chiar și așa, Dacia și-a menținut cote de piață ridicate în Europa, respectiv 4,2% pe piața de vehicule personale din Europa (o creștere cu 0,7% față de 2021), iar acest procent crește la 7,6% pe piața de vehicule personale de pe bătrânul continent dacă luăm în calcul doar clienții persoane fizice.

Cel mai popular model Dacia anul trecut a fost Sandero cu 229.500 unităţi (o creștere cu 1,2% față de 2021). Hatch-ul este cel mai vândut autoturism din Europa către clienții persoane fizice începând din anul 2017. Pe poziția secundă regăsim Duster cu 197.100 unităţi, (mai mult cu 5,8% față de 2021). Acesta este al doilea cel mai vândut vehicul din Europa către persoanele fizice în anul 2022 și cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți începând din 2018. Podiumul modelelor Dacia preferate de clienți este completat de Jogger care, în primul său an de comercializare, și-a găsit 56.800 de clienți, aflându-se pe locul al doilea în Europa în clasamentul vehiculelor din segmentul C (exceptând modelele SUV).

În plus, Dacia a intrat în top 3 mașini electrice vândute către clienții persoane fizice din Europa cu modelul Spring care și-a găsit 48.900 de clienți, o creștere 75% în comparație cu 2021. În contextul acestor creșteri, Dacia și-a expus deja planurile pentru 2023:

⦁ În cursul lunii ianuarie, în toate showroom-urile mărcii își va face apariția gama cu noua identitate vizuală,
⦁ Gama electrificată va fi extinsă prin introducerea versiunii Jogger HYBRID 140 și a modelului Spring echipat cu noul motor ELECTRIC 65,
⦁ Lansarea în cursul primăverii a noii game transversale Extreme,
⦁ Continuarea modernizării rețelei comerciale și de post-vânzare prin introducerea noii identități vizuale.

Dacia, marca favorită a clienților din România și în 2022

Dacia a înmatriculat în 2022 un număr de 40.179 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 5.3% față de nivelul înregistrat în anul precedent. În mod poate nesurprinzător, topul primelor patru modele cele mai vândute în România a fost ocupat în întregime de vehicule Dacia. Astfel, pe prima poziție se află Logan, cu 11.401 unități, urmat de Duster, cu 10.161 de unități. Pe locul al treilea se află Sandero (8.492 unități), în timp ce pe poziția a patra se situează Spring, cu 6.830 de unități. Modelul de familie Jogger se află pe locul al optulea în clasamentul celor mai vândute vehicule de pe piața din România, cu 2.614 unități înmatriculate în 2022.

Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață. Spring, aflat în primul an complet de comercializare, a impulsionat vânzările întregii piețe de vehicule electrice din România. Cota de piață a modelului Spring în segmentul vehiculelor 100% electrice s-a situat astfel, în 2022, la 57,8%. Totodată, Spring a fost al doilea cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din România, indiferent de tipul de motorizare (termic sau electrificat).
Motorizarea GPL s-a bucurat, de asemenea, de un succes remarcabil, 60% din clienții modelului Logan optând pentru această soluție.

Dacia, pe creștere în Europa în ciuda contracțiilor pieței continentale

În perimetrul de comercializare al Dacia, piața auto a cunoscut în 2022 un regres de 5,5% față de nivelul anului 2021. În acest context, performanța comercială a mărcii confirmă pertinența poziționării sale bazate pe un raport prestații/preț la cel mai bun nivel. Această performanță se reflectă în principal în succesul pe care noua gamă de modele Dacia o înregistrează în rândurile clienților particulari. Dacia și-a consolidat poziția pe piața europeană, vânzările de autoturisme (VP) crescând cu 15,4% pe o piață în regres cu 4%.

În Franța, cea mai mare piață pentru Dacia, au fost înmatriculate 130.800 de autoturisme în 2022, în creștere cu 4,5% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 7,8%. Această performanță se traduce printr-o creștere cu un punct procentual a cotei de piață, care a ajuns la 8,6%, plasând în premieră Dacia pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci de pe piața franceză a vehiculelor de persoane.

În Germania, a cărei piață este dominată de oferta în segmentul C, Dacia a înregistrat în 2022 o creștere cu 50% a vânzărilor sale față de anul precedent, acestea ajungând la 60.300 de autoturisme. În premieră, cota de piață a mărcii a depășit 2% în segmentul VP și 5% în segmentul VP vândute către persoane fizice.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri