Inginerii Porsche caută să crească eficiența aerodinamică a viitoarelor modele ale mărcii din Stuttgart, iar ultima găselniță preia din ideile trecutului, dar le interpretează cu uneltele din prezent. Conform unui patent nou care a fost analizat de Biroul German pentru Patente și Mărci Înregistrate (DPMA), Porsche dezvoltă un sistem care permite alungirea caroseriei între anumite paliere de viteză pentru a reduce rezistența la înaintare a vehiculului, ceea ce reduce consumul.

Porsche s-a folosit de beneficiile aduse de o „langheck”, adică de o coadă lungă pe mașinile sale de curse încă din anii '60. Pe atunci, inginerii abia începeau să înțeleagă principiile de bază ale aerodinamicii și se foloseau de puținul pe care-l știau: o suprafață „alunecoasă” și alungită reduce rezistența la înaintare a mașinii, iar asta ajută atunci când vrei să atingi viteze deosebit de mari. Ani de-a rândul prototipurile construite pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans aveau partea posterioară alungită, iar acest concept a fost folosit chiar și în perioada recentă, la categoria LMP1-Hibrid.

Între 2013 și 2016, Volkswagen a utilizat acest concept - la ani distanță după ce și General Motors a produs un concept similar - pe modelul revoluționar XL1. Acest mic coupe avea o caroserie foarte aerodinamică (Cx de doar 0,159) și cântărea doar 795 de kilograme. Propulsat de un motor diesel de 800 cc conectat la un motor electric de 27 de cai putere, XL1 a fost conceput pentru a reuși un consum aproape utopic de 1 litru/1000 km. Fără diesel, mașina putea parcurge 50 de kilometri în regim 100% electric cu o baterie de 5,5 kWh. Trebuiau să fie produse 250 de unități, dar doar 200 au fost vândute, probabil și din cauza prețului prohibitiv de peste 110.000 de euro.

Porsche și caroseria care dispare „sub piele”

Porsche vrea să împingă elementele de aerodinamică active la următorul nivel cu patentul pe care l-au descoperit cei de la CarBuzz. Pe scurt, sistemul permite alungirea părții din spate a autovehicului după ce acesta trece de o anumită viteză pentru a-i reduce rezistența la înaintarea prin aer. Ulterior, când viteza scade, caroseria se retrage în limitele originale, pentru a nu face modelul greu de parcat în oraș. Practic, panouri de caroserie se pot mișca sub o suprafață care preia noua formă a părții din spate - dar nu ca-n cazul lui BMW Gina. Sistemul include partea din spate a mașinii care iese în exterior, lungind mașina, și părțile de caroserie care glisează către exterior pentru a umple golurile pe laterale.

Ilustrare a modului de funcționare a elementelor extensibile de caroserie, via CarBuzz

McLaren n-are nevoie să vândă mașini practice și, deci, a putut să vândă Speedtail-ul cu o coadă neverosimil de lungă ce-i permite să atingă 403 km/h. Porsche, însă, caută să inoveze, iar caroseria alungită va ajuta în efortul de atingere a țintelor de autonomie și în cazul EV-urilor. Mercedes-Benz-ul EQXX care deține ercordul de autonomie pentru un EV, 1.000 de kilometri cu o încărcare, a adoptat un aspect similar în spate, cu o caroserie cu laturi tapate și o coadă care „curge” peste stopuri. Porsche știe, în plus, că o coadă scurtă (când roțile sunt aproape de capătul vehiculului) îi permite acestuia să urce mai ușor peste borduri sau alte obstacole de acest gen.

Nu știm încă pe ce modele va folosi Porsche această tehnologie, dar ar putea să o utilizeze pe viitorul Taycan, dacă ne uităm la aspectul modelului ilustrat în desenele tehnice atașate cererii de patent.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri