Mazda pune la cale investiții masive în electrificare pentru a face tranziția către mobilitate curată, dar asta nu l-a oprit pe Martijn ten Brink, CEO Mazda Europa, să fie aprig la adresa politicienilor care au decis interzicerea motoarelor cu combustie internă poluante începând cu 2035. Calificând-o drept „rușinoasă”, ten Brink consideră că această hotărâre descurajează inovația.

Japonezii de la Mazda sunt într-un plin proces de tranziție care trebuie să conducă marca spre un viitor „verde”. În toamna anului trecut, compania a anunțat că intenționează să investească 11 miliarde de dolari pentru a avea o gamă extinsă de modele electrice și electrificate. Planul se întinde până în 2030, iar japonezii își doresc ca, din acel punct încolo, fiecare nou model Mazda să fie disponibil și cu propulsie hibridă sau 100% electrică. De asemenea, până la sfârșitul deceniului, Mazda vrea ca 1 din 10 mașini pe care le vinde să fie electrice, deși primul pas a fost lansarea crossover-ului hibrid MX-30 e-Skyactiv R-EV care folosește un motor Wankel pe post de range extender.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Cu toate acestea, Martijn ten Brink, care este responsabil pentru destinul Mazda în Europa, se arată profund nemulțumit de decizia UE de a interzice, începând cu 2035, comercializarea de modele noi propulsate de motoare poluante, fie ele pe benzină sau pe motorină. „Linia oficială de discurs este simplă: noi, ca și companie, vom fi pregătiți indiferent pentru legislația care va intra în vigoare,” a spus ten Brink, olandezul discutând cu cei de Top Gear. „Cu toate acestea, la nivel personal, această strategie îmi produce confuzie, nu pentru că nu-mi plac mașinile electrice, ci pentru că s-a ales deja drumul pe care trebuie să mergem ca să avem un viitor mai curat. În mod normal, inginerii inovează cel mai mult atunci când li se propune o țintă pe care trebuie să o atingă, dar fără să li se spună cum să ajungă acolo,” a detaliat cel care conduce Mazda Europa din 2021.

Martijn ten Brink crede că inovația nu este de interes pentru birocrații de la Bruxelles

„Am o problemă cu faptul că politicienii au decis deja care este modul prin care vom reuși [să reducem poluarea]. Iar acest mod este prin propulsie electrică. Ei chiar consideră că poți să lași toate alternativele existente de-o parte? Chiar și pe cele pe care nici nu le-ai descoperit încă? Consider că aceasta este decizie rușinoasă a politicienilor, pentru că nu asta este sarcina lor. Ei trebuie doar să ceară un viitor fără emisii poluante, dar căile prin care atingem acest deziderat ar trebui lăsate în mâinile antreprenoriatului și a celor creativi și inovatori,” a adăugat ten Brink.

Mazda CX-60

Acesta a făcut o paralelă între interzicerea mașinilor noi pe benzină și motorină și obligativitatea producătorilor de terminale de a folosi, pe piața UE, a USB-C. „Sigur, mă bucură că nu vom mai irosi cabluri, dar nu poți să nu te gândești că, poate, ar fi apărut și alte variante în viitor dacă ar fi fost permise,” a spus ten Brink care a amintit și că japonezii sunt mult mai deschiși la alte alternative pentru mobilitatea nepoluantă. „Niponii iau în calcul și combustibilii bio, dar și e-combustibilii, pe lângă hidrogenul verde.” Trebuie, însă, spus că directiva europeană prevede niște portițe pentru producătorii care dezvoltă ICE-uri care funcționează pe bio-combustibili sau e-combustibili, deși cadrul legislativ nu este clarificat în integralitate.

Toyota a fost printre constructorii japonezi care s-au opus cel mai clar electrificării în masă a gamei sale, dar, odată cu retragerea din prima linie a actualului Președinte și CEO Akio Toyoda, cel mai mare constructor din lume ar putea să urmeze trend-ul setat de rivalii europeni și nord-americani. Chiar și așa, Martijn ten Brink nu este o voce singulară printre figurile importante din lumea auto, șeful BMW ridicând și el un semnal de alarmă cu privire la planul UE, dar din perspectiva prețurilor ridicate ale mașinilor electrice.

Sursa foto: Mazda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri