Audi este un producător care se ține cu dinții de același limbaj de design cam de prin 2004 când a apărut, pentru prima dată, grila SingleFrame pe Audi A8. Au trecut aproape două decenii de atunci, iar trecerea timpului le-a permis oamenilor creativi din Ingolstadt să recunoască că nu-s chiar așa de creativi, motiv pentru care, în viitor, Audi va perfecta mai întâi interiorul unei mașini noi până să se apuce de exterior.

Am intrat pe internet pentru a documenta acest material, alimentat și de dorința de a vedea cam de câte ori s-a discutat stratul de praf care s-a pus peste studioul de design Audi. Oficial, acolo regăsim „creativitate fără margini,” dar, mai corect ar fi să cădem de acord că, la Audi, creativitatea se întinde pe cuprinsul grilei frontale, devenită emblematică. Înainte de 2004, modelele Audi aveau două grile care dominau partea din față: una poziționată între faruri, mărginind capota motorul și o a doua, în bară, între proiectoarele de ceață. După ce au testat apele cu prototipul Audi Nuvolari quattro, în 2003, germanii au decis să unească cele două grile.

HUD-ul inteligent pentru pasagerii din spate ai lui Audi Urbansphere

Și cam aici se încheie povestea design-ului Audi-urilor produse în ultimii ani. Răsfoirea internetului a scos la lumină mai multe articole care-și pun, retoric sau nu, întrebarea „de ce arată toate Audi-urile la fel?” Publicația americană Jalopnik spunea, acum aproape 10 ani, că există motive întemeiate în spatele dorinței celor de la Audi de a te obliga să te chinui când încerci să diferențiezi modelele lor. Tema a fost reluată de Carbuzz în 2016 și, din nou, în 2017. Anul următor, un articol anunța triumfător că „Audi-urile nu vor mai arăta toate la fel,” dar acum știm că aceasta a fost o minciună ieftină căci gama de modele tot ne transformă în detectivi.

Audi vrea să se concentreze pe pasagerii din mașinile sale în viitor. Nu o făcea deja?

Marc Lichte, Șeful departamentului de design al Audi, a stat de vorbă cu cei de la TopGear cu ocazia prezentării conceptului Audi Activesphere. Acest crossover arată tot ca orice alt Audi de pe vremea produs încă de când Traian Băsescu abia își intra în pâine ca președinte, deși pare puțin turtit. Nu este, deci, surprinzător că elementele cele mai interesante sunt, pe de-o parte, bordul care se retrage în modul de conducere autonomă și, în plus, căștile ce oferă o experiență completă de realitate augmentată disponibile pentru toți pasagerii.

Nu mai are nimeni stâlp median - nici Audi Activesphere

Lichte a recunoscut că a decis să-l pună pe Sid Odedra, omul care se ocupă de partea de UI/UX design, în mijlocul activității de dezvoltare a noilor modele ale mărcii. „În trecut, lucrurile se derulau mereu la fel: începeam cu o platformă și un tren de rulare anume și, abia apoi, discutând cu cei de la marketing și vânzări, ne hotăram asupra layout-ului din interior. Exteriorul era apoi desenat primul și interiorul venea la urmă,” a spus Lichte care este de părere că, pe viitor, situația va fi opusă.

„Vom pleca de la o întrebare simplă - 'Ce-și doresc oamenii?'", a spus Odedra. Acesta a subliniat că punerea pasagerilor pe primul plan este cel mai important lucru pentru Audi, deoarece doar astfel se poate construi o interfață adecvată care să poată să creeze experiențele pe care pasagerii și le doresc. „Nu știu de ce ne-a luat atât de mult să ajungem la concluzia că acesta este cel mai bun mod de a construi o mașină,” recunoaște Odedra, care admite că tot ceea ce este actualmente în dezvoltare va ajunge abia peste cinci ani în producție. Și nu, design-ul „human-centric” nu va sacrifica sportivitatea, subliniază Lichte.

Sursa foto: Audi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri