Mașinile autonome, care să te ducă la destinație indiferent de condițiile de drum sau de trafic, nu fac parte dintr-un viitor prea apropiat. Totuși, o companie a început testele cu mașini fără șofer care au primit aprobarea să cutreiere drumurile Germaniei. Acest program pilot va fi urmat de lansarea unei flote, ca parte dintr-un serviciu de ride sharing în care fiecare mașină este condusă de la distanță, folosind posturi de conducere și ecrane ca într-un joc video.

Mașinile care se conduc singure, adică cele echipate cu sisteme de șofat autonom, nu mai reprezintă o noutate, dar tehnologia ce permite conducerea autonomă completă este departe. Tehnologia se împarte în cinci nivele de autonomie și, în ciuda investițiilor de 100 de miliarde de dolari la nivelul întregii industriei auto, autonomia de nivel 5 nu este încă disponibilă - indiferent de ce ți-ar spune Tesla. Chiar și așa, compania Vay spune că a venit cu un pas intermediar, anume mașinile conduse de la distanță.

Conceptul este simplu: mașinile sunt controlate de la distanță din niște posturi de conducere similare cu „rig-urile” folosite de către cei care practică sim racing-ul, adică pilotajul sportiv în simulatoarele auto pe computer sau console. Diferența este că șoferii Vay nu conduc prea vioi și, în plus, comenzile pe care le execută de la distanță se transpun în mișcări ale unui vehicul, pe o șosea, aflat la mulți kilometri depărtare.

Vay folosește Kia electrice care sunt conduse de la distanță de către șoferii companiei, iar aceștia îți aduc mașina acolo unde ai nevoie de ea

Această idee nu a apărut peste noapte, dar premiera este constituită de licența primită din partea orașului Hamburg care le permite celor de la Vay să efectueze teste pe rute predefinite fără ca un șofer să fie prezent în automobile. În ultimii trei ani, Vay a parcurs sute de kilometri în teste cu un șofer la volan deoarece legislația impunea acest lucru. CEO-ul Thomas von der Ohe, care a lucrat în trecut în cadrul startup-ului Zoox, a declarat că se lucrează în prezent pentru a se externaliza această tehnologie, „deci ar trebui să ne ia luni de zile [să avem o flotă], nu ani,” a spus acesta. În prezent, Vay își testează tehnologia pe niște modele Kia electrice.

Sistemul propus de Vay este diferit de ceea ce oferă, în prezent, companii ca Spark. Șoferul remote ai Vay îți aduc mașina în locul în care ai făcut comanda, iar tu te poți urca pentru a folosi mașina pentru a te duce la destinația dorită. Ulterior, șoferul de la distanță preia din nou controlul mașinii și o aduce în apropierea următorului client. Modelul Spark se bazează, însă, doar pe clienți, care lasă mașinile în diverse parcări, iar alți clienți se folosesc de o aplicație pentru a găsi mașini libere.

Sursa foto: Newspress.com / Hummer, Vay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri