Ford a decis să-și reducă numărul de angajați din Europa, Ovalul Albastru anunțând că va da afară 3.800 de persoane până în 2025 ca parte a planului său de a trece la producția exclusivă de mașini electrice. Gigantul american va pune pe liber mai ales angajați din Marea Britanie și Germania, iar cei din România par să fie în siguranță.

Unul din nouă angajați ai Ford în Europa va pleca acasă până în 2025. Informația, care circulă deja de câteva zile sub formă de zvon, a fost confirmată de constructorul american care este prezent și în România prin fabrica de la Craiova deținută de Ford Otosan. Planul de restructurare este strâns legat de dorința Ford de a vinde numai mașini electrice din 2035. Din cele 3.800 de persoane care vor părăsi Ovalul Albastru, 2.800 au posturi de inginer și, aparent, aceștia nu vor mai fi necesari deoarece mașinile electrice nu sunt atât de complexe ca cele cu propulsie tradițională.

Conform informațiilor apărute, cam 1.300 de persoane vor fi concediate în cadrul Ford Marea Britanie, iar 2.300 vor părăsi echipa Ford Germania. Restul de 200 de angajați vor fi disponibilizați din alte țări, dar România (unde sunt angajați aproximativ 6.000 de persoane) nu figurează printre locațiile unde se vor face disponibilizări. Trebuie spus că România este importantă în contextul planului de electrificare al Ford deoarece aici se vor produce variantele electrice ale lui Ford Puma și ale lui Transit Courier. Puma electric va fi prezentat în 2024 și va folosi o versiune modificată a platformei lui Fiesta care, în schimb, va fi pensionat.

„Mult mai puțină muncă trebuie depusă în ceea ce privește trenurile de rulare ale mașinilor electrice, față de mașinile cu motoare cu ardere internă. Pătrundem într-o lume în care vor fi tot mai puține platforme globale, deci și necesitățile pe partea de inginerie și dezvoltare vor fi mai reduse. Tocmai de aceea am fost obligați să facem aceste ajustări,” a declarat Martin Sander, Manager General al Ford Model e în Europa.

Primele modele 100% electrice ale Ford care vor fi produse în Europa se vor baza pe platforma MEB a grupului Volkswagen. În 2023, va veni un crossover bazat pe Volkswagen ID.4 și, mai târziu, Ford vrea să ofere și un alt model bazat pe ID.5. Aceste mașini vor fi produse în Koln, dar fabrica din Saarlouis nu va mai asambla automobile după ce Ford-ul Focus va fi și el retras, la fel ca și Mondeo și Fiesta pe care l-am menționat deja. Această fabrică ar putea ajunge în mâinile chinezilor de la BYD care caută o uzină pe bătrânul continent de la care să-și lanseze ofensiva pe această piață.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri