Legendarul producător de automobile de lux britanic a confirmat că toate modelele pe care le va lansa în viitor vor fi electrice, un trend început odată cu prezentarea coupe-ului Spectre. Aflați sub aripa BMW, care n-a oferit o dată pentru electrificarea integrală a gamei de modele, cei de la Rolls-Royce consideră că propulsia electrică este perfectă pentru a oferi ceea ce clienții își doresc de la un Rolls-Royce.

Printre calitățile cerințele clasice, de căpătâi ale oricărui Rolls-Royce se numără și aceea că mașina trebuie să fie extrem de silențioasă, pentru a nu-i obliga pe pasageri să ridice tonul vocii pentru a putea purta o discuție normală, indiferent de viteza de deplasare. Când a fost prezentată a doua generație a modelului Ghost, în 2020, inginerii britanici au recunoscut că prototipurile s-au dovedit a fi mult prea silențioase, ceea ce provoca o senzație de confuzie și chiar greță printre șoferii de teste. De acum, însă, Rolls-Royce-urile vor fi și mai silențioase căci toate vor fi 100% electrice.

Rolls-Royce Spectre: aproape 2 milioane de kilometri în teste

Primul EV construit la uzina Rolls-Royce din Goodwood, Spectre, este un coupe somptuos, înlocuitorul lui Wraith Coupe. CEO-ul Torsten Müller-Ötvös a spus, discutând cu CAR Magazine, că vor mai urma multe altele, căci fiecare Rolls-Royce nou va fi electric de acum încolo. „Spectre va fi disponibil exclusiv în varianta full-electric și asta se aplică și la toate modelele care urmează, păstrând toate valorile tipice Rolls-Royce,” a spus Müller-Ötvös care a punctat că noul coupe de 576 cai putere este cel mai dinamic Rolls-Royce de până acum și că această tranziție a fost cerută chiar de clienții mărcii, mulți dintre ei având deja în garaj un automobil care nu poluează.

Șeful mărcii britanice a mai spus și că, în cazul Rolls-Royce, electrificarea nu lovește în vreo valoare esențială, căci un nivel redus de zgomot în timpul mersului a fost mereu cel mai important aspect al călătoriei cu un Rolls-Royce. În plus, a spus Müller-Ötvös, tranziția la EV-uri este inevitabilă, iar autonomia mai mică (față de cea a unui model cu motor termic) nu este o problemă. „Dacă nu poți intra cu Rolls-ul tău în centrul orașului, totul s-a încheiat, e game over. Priviți la situația Londrei, toate Rolls-urile din Londra sunt ale unor clienți persoane fizice, iar ei vor să-și conducă mașinile în oraș în continuare.” Rolls-Royce nu a oferit informații despre următoarele modele electrice din gama sa, dar se pare că un Cullinan electric este în lucru, iar, cel mai probabil, Ghost-ul va fi următorul care va primi tratamentul EV.

Sursa foto: Rolls-Royce

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri