Datele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) confirmă popularitatea în creștere a constructorului autohton Dacia. Marca de buget a Grupului Renault se află pe primul loc în topul vânzărilor printre mărcile din grup, respectiv pe poziția a treia între cele mai populare mărci de pe bătrânul continent. Creșterea vânzărilor este de peste 40% față de ianuarie 2022.

Dacia reușește să-și găsească tot mai mulți clienți pe piața europeană. Constructorul autohton a semnat un an 2022 foarte bun, iar statistica ACEA pe luna ianuarie sugerează că anul acesta va fi chiar mai bun pentru Dacia. Per total, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 11,3% în ianuarie 2023 față de aceeași lună a anului 2022, iar mașinile electrice (BEV-urile) au avut o cotă de piață de 9,5% luna trecută.

Anul 2023 a început cu dreptul pe piața auto, dacă ne raportăm la cifrele modeste din 2022. Astfel, au fost înmatriculate 760.041 de mașini noi în prima lună a acestui an, o creștere importantă față de prima lună a anului trecut, atunci când s-a înregistrat cel mai mic număr de noi înmatriculări de când ACEA realizează aceste statistici. Cele mai puternice piețe din Europa au fost Spania (creștere de 51,4% față de 2022) și Italia (cu o creștere de 19%).

Dacia, printre campionii lunii ianuarie

Dacia este lider la vânzări în cadrul Grupului Renault și a reușit să întreacă multe mărci de renume în clasamentul realizat de ACEA pentru ianuarie. Astfel, nu mai puțin de 45.511 Dacii noi au fost înmatriculate în ianuarie 2023 față de doar 31.911 de unități în ianuarie 2022. Asta înseamnă o cotă de piață de 6,0% pentru Dacia față de doar 5,7% pentru Renault, francezii vânzând doar 42.979 de mașini noi în ianuarie. Dacă Renault a stagnat față de 2022, Dacia a înregistrat o creștere a cotei de piață cu 1,3%.

Trecând de limitele grupului, Dacia s-a aflat pe poziția a treia la nivel european cu o creștere de 42,6% a vânzărilor (față de 31.911 de unități în ianuarie 2022). Dacia a fost surclasată în top doar de Toyota (59.568 unități înmatriculate, respectiv o creștere cu 12,7%) și de Volkswagen (85.554 de unități înmatriculate, respectiv o creștere cu 13,8%).

Dacia a depășit, însă, mărci precum Skoda (43.919 de unități), Peugeot (42.538 de unități), Audi (37.713 de unități), BMW (35.961 de unități) sau Kia (35.953 de unități) - pe lângă Renault. Practic, privind datele ACEA, aproape 50% din toate înmatriculările Grupului Renault (88.636 de unități în total) au purtat sigla Dacia.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri