Iubitorii Formulei 1 nu se vor despărți prea curând de coloana sonoră a monoposturilor care costă mai bine de 10 milioane de euro bucata. Stefano Domenicali, CEO-ul Formula 1 Group, a confirmat că cel mai popular campionat de curse auto pe circuit va rămâne fidel motoarelor cu ardere internă și în viitor, în ciuda hibridizării.

Stefano Domenicali a anunțat, vorbind la postul italian Il Sole 24 Ore, că nu există planuri care prevăd trecerea la motoare electrice în viitor. În prezent, monoposturile din F1 sunt propulsate de motoare V6 de 1.600 cmc turbo. Aceste agregate hibride au fost introduse în 2014, anul în care le-au înlocuit pe vechile motoare de 2,4 litri V8.

„Nu vom trece niciodată la propulsie 100% electrică,” a spus Domenicali, italianul susținând că se dezvoltă o soluție alternativă care va începe să fie utilizată din anul 2026. Este vorba de un nou combustibil sintetic care nu va emite noxe și care ar putea să fie folosit și la avioane sau nave maritime. Deși informația că F1 dezvoltă un combustibil sintetic nu este nouă, Domenicali nu a mai comentat, până acum, în termeni atât de clari poziția campionatului față de tranziția la propulsie electrică.

Acesta a spus și că, în mod ideal, soluția pentru viitor va fi una mixtă. „Politicienii nu se comportă cum trebuie, deoarece impun ținte imposibil de atins,” a spus Domenicali. „În plus, totul are și un substrat ideologic, deoarece mașina electrică a ajuns aproape un element dogmatic,” a adăugat CEO-ul Formulei 1 care nu consideră că este corect ca un pensionar să fie forțat să cheltuiască 30.000-40.000 de euro pe un EV nou în contextul în care vechea sa mașină poluantă devine ilegală. Scenariul lui Domenicali nu este, însă, realist, deoarece Comisia Europeană nu propune decât interzicerea comercializării de mașini noi cu motoare poluante din 2035.

În prezent, legislația care a fost votată în Parlamentul European prevede și o fereastră de oportunitate pentru mașinile cu combustibili alternativi, dar studiile de la Bruxelles susțin o trecere completă către EV-uri, iar această excepție se va încheia în anul 2050. Există, însă, alte excepții care rămân în picioare, dar afectează doar producătorii cu volume foarte mici cum sunt, de exemplu, mărcile de lux foarte exclusiviste ca Pagani sau Koenigsegg.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri