Deși Parlamentul European a votat proiectul de lege care prevede scoaterea de la vânzare, începând cu 2035, a tuturor mașinilor noi pe motorină sau pe benzină, italienii și germanii se opun. Cei din urmă și-ar dori să existe o excepție permanentă pentru combustibilii sintetici sau „e-fuels”.

Ministrul transporturilor din Germania insistă că Uniunea Europeană ar trebui să-și reconsidere poziția și să ia în calcul implementarea unei excepții mai largi cu privire la comercializarea de mașini noi cu motoare termice dacă acestea au fost proiectate pentru a primi combustibili sintetici 100% nepoluanți. Parte a pachetului „Fit-For-55”, legislația actuală prezintă niște portițe pentru biofuels și e-fuels, dar și pentru producătorii care asamblează foarte puține mașini anual. Cu toate acestea, anumite excepții expiră în 2050, la 25 de ani după introducerea interdicției.

Germania nu este, însă, singurul stat care a anunțat că nu-și va da acordul pe lege, căci și Italia are îndoieli. Legea ar trebui să treacă pe la Comisie pentru un aviz final săptămâna viitoare. Atât Germania și Italia, cât și Polonia și Ungaria cer modificări ce permit folosirea pe termen nedeterminat a mașinilor cu combustibili sintetici „carbon-neutral”. Vorbim despre „e-fuels”, acei combustibili sintetici cu o amprentă neutră de carbon, cum este soluția dezvoltată cu banii celor de la Porsche. Practic, în mod ideal, vorbim de combustibili pentru producerea cărora se extrage din mediul înconjurător o cantitate de CO2 care nu o depășește pe cea expulzată înapoi în atmosferă ulterior în alte faze ale producției și exploatării. Evident, Comisia își dorește doar EV-uri, deoarece acelea nu poluează deloc odată ce intră în exploatare.

„Avem nevoie de combustibili sintetici, e-fuels, deoarece nu există alternative când vorbim de utilizarea flotelor noastre păstrând o amprentă neutră de carbon,” a spus Volker Wissing, Ministrul german al transporturilor, într-o discuție la ARD. „Trebuie să păstrăm deschise toate căile tehnologice disponibile și să le utilizăm. Nu înțeleg această luptă dusă împotriva automobilului și nici dorința de a interzice anumite tehnologii,” a adăugat ministrul.

Trebuie spus că, în trecut, miniștrii transporturilor din țările UE s-au pus de acord să aducă, până în 2026, soluții viabile pe partea de e-fuels pentru a se putea decide viitorul aceste tehnologii în blocul comunitar. Constructori ca Porsche și Mazda au investit sume importante în această tehnologie, dar combustibilul făcut în Chile de Porsche nu este 100% carbon-neutral, ci doar în proporție de 85% - adică emisiile scad cu 85% față de o mașină pe benzină.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri