Ford Puma ST, varianta sportivă a crossover-ului construit la Craiova, primește un nivel de echipare nou denumit Puma ST Powershift. Acesta include cea mai puternică versiune a motorului de un litru Ecoboost cu sistem mild-hybrid și o cutie automată cu șapte rapoarte.

Ford Puma se numără printre cele mai populare mașini vândute în România, crossover-ul compact produs la Craiova clasându-se pe poziția a șasea în topul vânzărilor pe anul trecut. Acum, Ford a prezentat un nou nivel de echipare ce aduce o cutie de viteze automată și, respectiv, un motor Ecoboost de 1,0 litru combinat cu un sistem mild-hybrid. Modelul se numește Ford Puma ST Powershift și, deși nu vorbim de cel mai puternic Puma ST de pe piață, ST Powershift oferă cel mai puternic motor Ecoboost de 1.000 cmc cu tehnologie MHEV (mild-hybrid electric vehicle) din gamă.

Până acum, dacă-ți doreai un Puma ST, nu puteai să optezi decât pentru o cutie manuală cu șase rapoarte. Aceasta ținea în frâu cei 200 de cai putere care veneau de la motorul de 1,5 litri turbo, același de pe Fiesta ST. Cu 320 Nm, Puma ST avea performanțe comparabile cu T-Roc R al celor de la Volkswagen, iar versiunea Puma ST Powershift oferă mai puțină putere: 170 de cai putere (față de 155 cai putere de la Ecoboost-ul de 1,0 litri de pe varianta standard) și 248 Nm. Puterea mai redusă se observă și la accelerație, un sprint de la 0 la 100 km/h fiind bifat în 7,4 secunde, cu 0,7 secunde mai lent decât cu motorul de 1,5 litri.

Puma ST Powershift se bazează pe o arhitectură cu 48 V și aceeași unitate starter/generator acționată printr-o curea care primește energie de la o baterie litiu-ion. Grație sistemului hibrid, Ford anunță un consum de de carburant în regim mixt de 5,2 l/100 km, respectiv emisii de 144 grame CO2/km (varianta standard este chiar mai „curată” cu emisii de doar 124 grame CO2/km). Plăcerea auditivă este neschimbată față de versiunea cu motorul mai mare, căci evacuarea cu valvă mobilă este prezentă la datorie și oferă un sunet „distinctiv” în timpul reprizelor de accelerare, conform reprezentanților Ford. Valva aceasta rămâne închisă în modurile „Normal” și „Eco”, dar se deschide în modul „Sport”.

Un aspect sportiv, o cutie de viteze perfectă pentru un hibrid

Cutia Powershift cu șapte viteze și dublu ambreiaj a fost optimizată pentru a fi folosită într-o mașină hibridă și include și o funcție denumită „triple downshift” pentru urcări în turație mai rapide, optimă pentru depășiri. În plus, în modul „Sport”, transmisia va rămâne mai mult în treptele inferioare de viteză, deși există și un mod manual în care șoferul poate schimba de unul singur vitezele folosind padelele de la volan. Odată cu cutia automată vine și abilitatea de a porni mașina de la distanță prin aplicația FordPass, în timp ce cruise control-ul adaptiv cu funcție start-stop este opțional.

Deși motorul diferă, șasiul lui Puma ST Powershift este setat la fel ca a oricărui alt Puma ST. În sine, platforma este aproape identică cu cea de pe Fiesta, iar suspensia și amortizoarele inteligente își schimbă reactivitatea în funcție de suprafața de rulare. Direcția este cu 25% mai rapidă față de cea dintr-un Puma obișnuit, iar frânele sunt mai eficace, întreg sistemul fiind rafinat pentru a profita de pe urma recuperării de energie prin frâna de motor.

Trecând peste detaliile tehnice, Puma ST Powershift se prezintă cu același pachet optic mai agresiv de pe Puma ST, dar și o culoare de caroserie nouă, Azure Blue. La interior, scaunele față Ford Performance cu cusătură roșie ies în evidență, iar echiparea standard include sistemul de infotainment Ford SYNC 3 cu conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, pe lângă încărcare wireless pentru telefonul mobil.

Nu știm care va fi prețul pentru România al lui Puma ST Powershift, dar știm că lista de comenzi se va deschide în aprilie. Un model cu pachet vizual ST, dar cu motorul Ecoboost 1,0 litru de 155 cai putere începe de la 31.800 euro, iar ST 2-ul cu același motor costă aproape 35.000 de euro.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri