Românii cumpără tot mai multe mașini noi. Cel puțin asta arată cea mai recentă statistică APIA, ce ia în considerare datele din lunile ianuarie și februarie ale acestui an. Astfel, piața auto din România a crescut cu 37,8% față de primele două luni ale anului trecut, iar segmentul mașinilor electrificate (adică cele electrice și hibride) este într-o continuă expansiune, vânzările sărind cu 63,2% față de ianuarie-februarie 2022.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a oferit informații cu privire la starea pieței locale de autovehicule și autoutilitare, iar cifrele nu pot decât să ne bucure. Per total, vânzările de mașini noi sunt în creștere după primele două luni ale anului față de cifrele de la începutul anului trecut, iar cota de piață a modelelor electrificate este tot mai mare. Astăzi, o cincime din mașinile vândute sunt electrificate.

APIA a informat că „februarie 2023 vine cu o creștere de 43,1% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de luna similara a anului precedent. Dacă ne raportăm la anii anteriori, luna februarie 2023 este în creștere cu 71,9% față de perioada similară din anul 2021 şi cu 39,5% faţă de februarie 2020.” Comunicatul arată că trendurile pe care organizația le-a prezentat pentru anul 2023 arată traiectoria corectă, cumpărătorii întorcându-se în showroom-uri și, mai mult decât atât, optând în număr cât mai mare pentru mașini „verzi”.

Care sunt cele mai populare mărci de mașini din România, în primele două luni ale anului

Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia - cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu Renault (3.058 unităţi), Ford (1.694 unităţi), Toyota (1.555 unităţi), Hyundai (1.550 unităţi), Mercedes Benz (1.497 unităţi), Volkswagen (1.402 unităţi), Skoda (1.373 unităţi), BMW (868 unităţi) şi Suzuki (671 unităţi).

Topul mărcilor pe piața din România, date din februarie 2023. Captură de ecran, via statistică APIA

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna februarie 2023, un volum de 12.338 unităţi, cu 45% mai mare decât în luna similară din 2022. În categoria autovehiculelor comerciale uşoare, în ianuarie şi februarie 2023, s-a consemnat o creştere de 28,2% în raport cu aceeaşi perioadă din anul anterior. La capitolul tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme, în primele două luni ale anului în curs, persoanele juridice au reprezentat 57%, iar diferenţa de 43% a revenit persoanelor fizice.

Mașinile electrice și hibride se înmulțesc tot mai mult pe străzile de la noi

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total.

Potrivit sursei citate, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel. În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022.

Pe ansamblu, la începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022.

Statistica modelelor populare de tip PHEV, EV și HEV, în 2023. Captură de ecran, via statistică APIA

De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative şi o creştere de 52,8%, în februarie anul curent, faţă de luna similară din 2022, respectiv de 35% comparativ cu primele două luni din anul precedent. Creşterea se aplică şi pentru autoturismele Full Hybrid, acestea înregistrând un plus de 35,3%, în comparaţie cu luna februarie 2022, dar şi un salt de 48,3% faţă de primele două luni ale anului anterior.

Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele: Dacia Spring - cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an), Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%), Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%) şi Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior),

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Mazda CX 60 (cu 70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%), BMW X5 (cu 54 unităţi, +116%) şi Hyundai Tucson (54 unităţi, +14,9%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla - cu 350 de unităţi, în creştere cu 56,3% faţă de 2022. Pe locurile următoare se află Toyota RAV4 (cu 286 unităţi, +56,3%) şi Toyota Yaris (213 unităţi, +91,9%).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri