Anul acesta vom avea o Lege a transportului cu metroul care va reprezenta un cadru legislativ pentru funcţionarea Metrorex şi a companiei care va administra metroul din Cluj sau din alte oraşe ale ţării care şi-ar dori să aibă acest tip de transport, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, preşedintele noului Consiliu de Administraţie al Metrorex, Mihai Barbu.

În 2022, au călătorit cu metroul peste 132 de milioane de călători, aproximativ 400.000 pe zi, în timp căile ferate din România au fost utilizate de numai 47 de milioane de călători pe tot parcursului anului 2022, adică 130.000 de oameni zilnic, susţine Mihai Barbu, conform Agerpres.ro.

Şeful CA al Metrorex consideră că trecerea metroului în administrarea Primăriei Capitalei este "o discuţie deschisă", însă pentru a ajunge la o concluzie trebuie corelaţi foarte mulţi factori, având în vedere că acest operator de transport are cheltuieli foarte mari, iar bugetul Capitalei nu îşi permite în prezent aceste costuri.

Mihai Barbu a mai vorbit în interviu şi despre situaţia în care se află contractul cu Alstom, care întârzie livrarea celor 13 noi trenuri invocând "crizele multiple", despre proiectul M6 Băneasa - Aeroport Otopeni, precum şi despre Legea statutului personalului feroviar, la care trebuie să se coreleze şi Metrorex, dar care aduce cheltuieli sociale pentru companie de peste 60 de milioane de lei.

Întrebare Agerpres: Ce faceţi cu spaţiile goale din staţiile de metrou, unde au fost înainte chioşcurile? Zidurile ar trebui văruite, refăcute, arată rău.

Mihai Barbu: Aici aş vrea să să dezvolt puţin şi nu aş vrea să comentez ce s-a întâmplat. S-a luat o decizie la nivelul conducerii companiei la acel moment, s-au dezafectat acele spaţii comerciale, probabil a fost un plan să se pună ceva în loc, nu s-a pus. Prin urmare, şi aici aş vrea să dezvolt puţin, să ştiţi că Metrorex funcţionează şi astăzi după o Hotărâre de Guvern de înfiinţare a acestei companii, Metrorex SA. Astăzi nu mai este doar Metrorex - sau nu mai avem metrou doar în Bucureşti - avem perspective clare la Cluj că va fi metrou. Probabil că şi alte primării îşi doresc să aibă metrou acolo unde numărul populaţiei creşte şi împreună cu localităţile limitrofe. Nu ştiu... Iaşi, Oradea, Timişoara, sunt mai multe. Şi, atunci, să ştiţi că noi, împreună cu Ministerul Transporturilor, lucrăm la elaborarea unui proiect de lege care să aibă în vederea constituirea unui cadru normativ unitar de reglementare a transportului cu metroul, un cadru legislativ după care să funcţioneze şi Metrorex în Bucureşti, dar şi Metroul Cluj sau cum se va numi compania care administrează metroul la Cluj sau în alte locuri din ţară. Pentru acest lucru suntem implicaţi, cum vă spuneam, noi, cei de la Metrorex, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, şi prin acest acest cadru legislativ pe care vrem să-l promovăm.

Noi am trimis la Ministerul Transporturilor proiectul, ministerul a făcut adnotări, completări, acum îl actualizăm cu câteva date noi şi urmează să intre pe circuitul de avizare. În stadiul acesta suntem acum şi ne dorim ca să promovăm cât mai repede acest proiect de lege şi să fie şi aprobat, să îl corelăm cu toate normele legale şi europene pe care trebuie să le îndeplinească şi bineînţeles să fie cu acceptul tuturor factorilor de decizie. Preocuparea noastră majoră astăzi este pe această Lege a transportului cu metroul pe care vrem să o promovăm cât mai repede posibil. Anul acesta sigur vom avea o Lege a transportului cu metroul.

Bineînţeles, că ne gândim şi la majorarea veniturilor din alte surse şi la confortul călătorilor şi atunci cu siguranţă şi acele spaţii vor fi amenajate cu ceea ce au nevoie călătorii atunci când folosesc transportul cu metroul. O să găsim modalitatea prin care să amenajăm acele spaţii. Noi am avut o idee, să facem un concurs de soluţii împreună cu Facultatea de Arhitectură, să implicăm studenţii de la Arhitectură, în aşa fel încât amenajarea spaţiilor din subteran să fie la fel ca şi spaţiile de la suprafaţă, adică una e la Berceni, alta este la Piaţa Romană sau Piaţa Victoriei. Mai facem lucrări de amenajare acolo unde este cazul şi bineînţeles că în limita costurilor, în limita sumelor alocate în bugetul pe care îl avem.

Sursa foto: Shutterstock.com / Sundry Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri