Producătorul ceh Skoda, parte a grupului VAG, a amenințat că ar putea ajunge în situația în care să fie nevoit să trimită acasă 3.000 de angajați dacă normele de poluare Euro 7 vor intra în vigoare în forma actuală. Acestea ar trebui să intre în vigoare, în cazul automobilelor, de la 1 iulie 2025.

Skoda se numără, alături de Seat, printre brand-urile de buget din portofoliul grupului VAG. Producătorul susține că tocmai această poziționare ar putea să-i dăuneze în contextul trecerii la noile norme de noxe Euro 7. Astfel, un membru al board-ului Skoda a declarat, în cadrul unei apariții televizate, că producătorul pe care îl reprezintă s-ar putea vedea obligat să dea afară până la 3.000 de angajați ca urmare directă a implementării noilor norme de poluare în interiorul blocului comunitar.

Argumentul principal al legiuitorilor de la Bruxelles se referă la beneficiile pentru sănătatea cetățenilor pe care le aduc noile norme. Acestea sunt mult mai stricte mai ales în legătură cu emisiile de noxe și CO2 ale mașinilor cu motoare diesel. Au fost discutate mai multe variante de lucru, inclusiv unele care prevedeau modificări relativ reduse ale țintelor de emisii pentru mașinile pe benzină, dorința fiind de scădere semnificativă a poluării mașinilor diesel. Chiar și așa, mai mulți producători auto, dar și unii politicieni, consideră că normele sunt oricum prea aspre, iar beneficiile sunt minuscule raportat la costurile de miliarde de dolari asociate cu dezvoltarea de noi propulsoare.

Normele Euro 7, care vor fi aplicabile din 2025, ar reduce cu 35% emisiile de oxid de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare, comparativ cu precedentele norme Euro 6, potrivit Comisiei Europene. Chiar și așa, Martin Jahn, membru în board-ul Skoda, a declarat că o uzină Skoda ar putea fi închisă ca urmare a creșterii de prețuri. „Vom fi nevoiți să scoatem din producție modelele noastre mici, cum sunt Fabia, Scala sau Kamiq. Rezultatul este simplu: vom trimite acasă 3.000 de persoane dacă normele intră în vigoare în forma pe care o știm acum”. În total, aproximativ 10.000 de locuri de muncă sunt în pericol doar în Cehia, a adăugat Jahn. Modelele compacte au reprezentat cam o treime din volumul total al vânzărilor Skoda din 2022.

Volkswagen a anunțat încă din toamna trecută că noile norme ar putea forța constructorii să renunțe la unele modele ieftine, cum este Polo.Studiile interne ale VW au arătat că, în urma trecerii la Euro 7, un Volkswagen Polo va avea un preț cu 3.000-5.000 de euro mai mare decât în prezent, iar această diferență de preț ar duce la „pensionarea” celebrului hatchback. De asemenea, Luca de Meo, președinte al ACEA și CEO Renault, a declarat că normele ar putea să îi oblige pe constructori să majoreze preţul vehiculelor lor cu 2.000 de euro.

Miniștrii transporturilor din mai multe țări europene, inclusiv România, Germania, Ungaria, Italia și Polonia, s-au întâlnit săptămâna trecută pentru a discuta subiectul Euro 7. România face parte dintr-o „alianță” care vrea să împingă după 2035 data de interzicere a comercializării de mașini noi cu motoare diesel și pe benzină.

Sursa foto: FotograFFF / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri