Actualul șef al departamentului de design al Volkswagen, Andreas Mindt, a făcut trecerea la cea mai cunoscută marcă din grupul VAG după ce fusese designer-ul șef al Bentley. Având experiența proiectării unor modele de lux, dar și a unor modele ieftine, Mindt a concluzionat că este mult mai ușor să desenezi un supercar, față de o mașină mică, de oraș.

Andreas Mindt, fostul designer-șef al Bentley, l-a înlocuit, la începutul lunii februarie, pe Jozef Kaban în rolul de șef de design al Volkswagen. Mindt, care lucrează în cadrul grupului încă din 1996, a fost implicat în proiectarea primei generații a Volkswagen-ului Tiguan, dar și a celei de-a șaptea generații a celebrului Golf. În plus, acesta a lucrat și pe Audi A1, Q3, Q8 și E-Tron GT, dar și pe conceptul Bentley Hunaudieres.

Într-o discuție cu TopGear, Mindt a argumentat că cei care desenează supercaruri nu sunt niște genii, deoarece acest lucru este deosebit de facil. „E ca și cum ai executa o lovitură de la 11 metri fără portar între buturi. Mulți oameni cred că cei care desenează supercaruri sunt geniali, dar, în realitate, este foarte ușor s-o faci. Să proiectezi o mașină mică, așa cum este [conceptul] ID.2all, este mult mai dificil, deși oamenii nu văd asta,” a spus Mindt vorbind despre prototipul care prefațează o viitoare electrică citadină care ar trebui să coste mai puțin de 25.000 de euro. Prin comparație, o Dacia Spring în nivelul de echipare superior Extreme începe de la 22.450 euro fără ecotichet Rabla Plus.

Interiorul conceptului VW ID.2all trebuie să fie spațios, dar și prietenos și simplist

„Când te uiți la o mașină ca Fiat Panda, abia acolo putem vorbi de design genial, nu în cazul unei mașini sport,” a subliniat Mindt care spune că de-a lungul carierei sale a fost de ambele părți ale baricadei. Mindt a dat ca exemplu recent design-ul lui Bentley Batur, care a fost „ușor” de realizaat deoarece mașina are proporții ample, cu o capotă lungă și o lățime deosebită. În schimb, o mașină de oraș trebuie să fie, prin definiție, compactă, deci designer-ul trebuie să ia în calcul multe limitări din punctul de vedere al packaging-ului interior și exterior al componentelor.

În plus, echipa de proiectare trebuie să facă slalom printre toate prevederile actuale ce țin de siguranță. Există, în prezent, o serie întreagă de norme la acest capitol, mașinile vândute în UE fiind nevoite să respecte mai multe standarde care guvernează diverse dimensiuni și proporții ale mașinilor de serie. De pildă, există reguli cu privire la grosimea minimă a stâlpilor, cu privire la înălțimea și unghiul parbrizului, dar și cu privire la forma și înălțimea botului și a altor elemente ale caroseriei. Toate trebuie luate în calcul, iar provocările sunt cu atât mai mari cu cât mașina este mai mică.

Gama Volkswagen ID

În plus, un alt factor care limitează libertatea unui designer de mașini de oraș este reprezentat de preț. Cum o mașină compactă trebuie să vină și cu un preț avantajos, constructorul este obligat să ia anumite decizii în diferite momente ale procesului de proiectare pentru a economisi diverse costuri. De aceea se refolosesc diverse componente, de exemplu. În schimb, un supercar produs, de obicei, în serie limitată are un preț mult mai mare, ceea ce înseamnă că producătorul își permite să folosească materiale exotice deosebit de scumpe, deoarece știe că publicul său nu se va teme să plătească pentru acest lux.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri