Chevrolet a anunțat că generația a șasea a modelului Camaro, celebrul muscle car american ce s-a duelat zeci de ani cu Ford-ul Mustang, va fi ultima. Constructorul american a comunicat că producția se va încheia la începutul anului viitor, dar că numele Camaro va supraviețui și va fi folosit, în viitor, pe alte modele.

Inevitabilul s-a produs. Chevrolet-ul Camaro, una dintre cele mai cunoscute mașini sport din America, nu mai este. Încă din 2021, circula informația cum că General Motors nu intenționează să aducă pe piață o a șaptea generație a lui Camaro. Acum, zvonurile au fost confirmate, iar producția lui Camaro se va încheia în ianuarie 2024, când uzina Lansing Grand River din Michigan, Detroit, va asambla ultimul Camaro. Aceasta va fi a doua dispariție a lui Camaro, după retragerea numelui din gama Chevrolet în anul 2002, când a fost oprită producția generației a patra care folosea platforma F-Body a GM.

Camaro-ul din prezent este o cu totul altă bestie față de cel din 2022, iar „renașterea” din 2010 a ținut preț de două generații, susținută de curentul „retro-cool” pornit de Ford în prima parte a aniilor '00. Ovalul Albastru a prezentat un nou Mustang cu influențe retro în anul 2005, iar celelalte două concerne din „Big Three”, adică Chrysler și Chevrolet au trebuit să răspundă. Chrysler a readus în actualitate două nume familiare - Charger și Challenger -, cel dintâi sub forma unei berline sportive, iar cel de-al doilea tronând pe un coupe masiv.

Camaro Concept a fost prezentat în 2006, cu o linie retro, la fel ca și Challenger și Mustang

Dodge Challengere a fost prezentat în 2006 și, la fel ca și Camaro, își va încheia existența în forma sa actuală. Dodge, însă, nu-l va lăsa pe Challenger (și nici pe Charger) fără să părăsească scena fără un solo grandios, astfel că a anunțat o serie de șapte modele „Last Call” cu performanțe deosebite. Vârful de lance va fi reprezentat de Challenger Demon 170, o mașină care ar trebui să spulbere recordul actual pentru mașini de producție pe sfertul de milă. Grupul Stellantis, care deține Dodge, a anunțat că Demon 170 va străbate distanța de 402 metri în doar 8,91 secunde, coborând sub pragul psihologic de 9 secunde pe pneuri de șosea. Numele „170” vine de la formula etanolului, americanii folosind combustibil E85 care extrage întreaga potență a acestei mașini: 1.025 de cai putere și 1.281 Nm.

Cum noi suntem, însă, în Europa, nu ne vom putea bucura decât de vreo 900 de cai putere. Trecând peste această informație tristă, mai avem o informație tristă: Chevrolet nu pregătește astfel de super-variante nebunești pentru Camaro, ci doar niște pachete vizuale denumite „Collector's Edition” care vor putea fi disponbile pe toate cele trei nivele de echipare: SS, RS și, în cantități limitate, pe ZL1. Concluzia este că Ford Mustang rămâne, din nou, singur. Era, deja, ultimul Ford „de dimensiuni mici” comercializata de compania americană în State, iar acum va rămâne și fără prietenii de joacă de la Dodge și Chevrolet.

Generația a cincea a fost în producție între 2010 și 2015

Dodge a anunțat, deja, care este planul de viitor: numele Charger va supraviețui trecerii la propulsia electrică și va fi purtat de un nou super-coupe ecologic denumit Charger Daytona. Noul EV va fi mare, greoi, și va avea între 455 și 670 de cai putere, în funcție de specificație. Va avea, în plus, și niște sisteme care să producă, prin evacuare, niște sunete ce aduc aminte de motorul cu ardere internă - într-un fel.

Chevrolet nu ne-a comunicat clar ce va face cu numele Camaro, dar Scott Bell, Chevrolet Global VP, a spus că „acesta nu este ultimul capitol pentru Camaro”. Presa a zvonit intens că, urmând exemplul Dodge, Chevrolet va folosi numele Camaro pe un SUV electric sau, de ce nu, pe o berlină electrică. În plus, s-a spus și că Chevrolet ar putea lansa un nou sub-brand Camaro cu modele diverse, la fel cum se pare că se decide și în cazul Corvette.

Sursa foto: Chevrolet

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri