Cupra s-a dezlipit de Seat în anul 2018 și, acum, Wayne Griffiths, CEO-ul celor două companii, a declarat că prioritatea sa cea mai mare o reprezintă electrificarea brand-ului Cupra, în timp ce Seat ar putea deveni o victimă a tranziției către EV-uri.

Seat, brand-ul spaniol din grupul VAG, a adus pe piață modele sport sub numele Cupra timp de ani de zile. După ce a devenit independent, brand-ul Cupra și-a croit propriul drum și, în 2022, acesta a ajuns să fie motorul Seat S.A., cu o creștere a vânzărilor în Europa cu 93%. Deși au fost vândute aproape 153.000 de mașini ale brand-ului de performanță Cupra, vânzările globale ale Seat S.A. au scăzut cu 18% anul trecut, trase în jos, mai ales, de performanța modestă a modelelor Seat.

În contextul crizei semiconductorilor și a diverselor întârzieri pe lanțurile de aprovizionare, Seat S.A: a ales să se concentreze pe creșterea mărcii Cupra, în dauna Seat, care a suferit, vânzând cu 40,5% mai puține mașini anul trecut față de 2021. Cupra, care este în plină expansiune, pregătește trei noi modele electrice, Tavascan, Terramar și Urban Rebel. „Viitorul este electric, iar asta înseamnă că, pentru [Seat S.A.], viitorul este Cupra”, a declarat Wayne Griffiths, cel care ocupă poziția de CEO Cupra și Seat încă din 2020.

Seat mizează pe mai multe SUV-uri în prezent, dar niciunul nu este electric

„Nu putem electrifica gambele ambelor mărci în același timp și, în perioada de tranziție, produsele Cupra și cele ale Seat sunt complementare. Tocmai de aceea, nu trebuie să decidem acum soarta mărcii Seat”, a adăugat Griffiths care a spus că și Seat va explora diferite opțiuni în zona electromobilității, cum ar fi un rival pentru Citroen Ami.

Grupul Volkswagen a anunțat deja investiții semnificative, de 10 miliarde de euro, în trei uzine spaniole ale grupului în care se vor produce noile modele Cupra. Dintre acestea, în uzina Martorell se vor asambla și alte modele mai ieftine ale grupului, țintindu-se 500.000 de unități pe an. Cei din conducerea Seat S.A. alegând să se concentreze pe Cupra deoarece se pot baza pe marje mai mari de profit la fiecare mașină vândută.

Cu alte cuvinte, Seat nu va beneficia de un model 100% electric în gama sa în perioada imediat următoare, toate resursele în acest sens mergând către Cupra. Tocmai de aici au apărut și teoriile cum că Seat va fi redus, în cele din urmă, la un brand de „electro-mobilitate”, producând doar micro-mașini precum acel rival pentru Citroen Ami și alte scutere electrice, în timp ce Cupra îi ia locul în producția de automobile.

Cupra are o gamă tot mai cuprinzătoare de modele 100% electrice

Cum Volkswagen are, deja, în plan să producă modele electrice la un preț redus - cum este micul 2all care ar trebui coste mai puțin de 25.000 de euro - locul Seat pare șubred în arhitectura grupului VAG și asta fără să luăm în considerare rolul Skoda în viitor. Totul este, în prezent, la nivel de speculații, dar declarațiile șefului Seat S.A., cât și dorința evidentă a grupului de a crește brand-ul Cupra arată o tendință destul de clară de marginalizare a Seat, care nu pare nici să profite de existența platformei comune MEB a grupului. Este adevărat și că Griffiths a spus că va fi luată în calcul și opțiunea producerii de mașini ce se alimentează cu combustibili alternativi. Seat ar putea fi brand-ul din portofoliul VAG care să meargă pe acest drum, alături de marca premium Porsche.

Sursa foto: Seat, Cupra

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri