Ford are în plan să readaucă în actualitate un nume celebru din istoria sa. Gigantul american va folosi arhitectura MEB pentru mașini electrice a celor de la Volkswagen, la fel ca în cazul lui Explorer, iar noul crossover va purta numele Capri. În trecut, acest nume a fost purtat de un coupe sportiv.

Ford vrea să refolosească multe dintre numele iconice din trecutul său, conform spuselor lui Jordan Damkiw, designer care s-a ocupat de noul Ford Explorer electric. Jurnaliștii britanici de la AutoExpress.co.uk au confirmat că următorul nume care va fi readus la viață va fi „Capri”, un nume legendar mai ales printre fanii Ford din Europa. Între 1969 și 1986, Ford a comercializat trei generații a unui coupe sportiv care a purtat acest nume.

Ford Visos a prezentat în 2003 și a prezentat un posibil model sport cu influențe Capri, dar n-a intrat în producție

„Mașina pe care ți-ai promis-o mereu”, așa cum spuneau reclamele Ford din anii '70, Capri-ul a fost un model popular grație prețului său convenabil, dar și performanțelor și design-ului său. În plus, mașina și-a construit o reputație de invidiat și pe circuite, echipa de uzină din Koln folosind Capri-ul între 1970 și 1975 în cursele de turisme. Rivalitatea dintre Ford și BMW de pe circuite a rămas legendară, Capri-ul și BMW-ul CSL fiind două modele ale căror povești vor fi mereu legate.

BMW a celebrat 50 de ani de istorie ai diviziei M prezetând un nou CSL, care păstrează filozofia modelului original. Decizia bavarezilor de a produce un nou model sport n-a fost urmată de un anunț similar al celor de la Ford. Am auzit încă din 2020 că Ford vrea să producă din nou o mașină cu numele Capri. Săptămână trecută au apărut primele zvonuri că un nou Capri ar folosi arhitectura MEB a celor de la Volkswagen, aceeași ca la noul Explorer. Cum vorbim de o platformă modulară, speranța că Ford pregătește un coupe electric a rămas vie până în ultima clipă, dar piața se pare că „a câștogat”. Capri-ul va fi un crossover.

Ford-ul Capri a intrat în producție în 1969, fiind foarte popular în Marea Britanie unde era considerat „Baby Mustang”

Scriam nu demult despre deciziile unor constructori mari de a se folosi de popularitatea unor nume din trecutul lor, pe care le refolosesc fără probleme pe mașini care n-au nicio legătură cu modelele originale. De pildă, tot Ford a decis să utilizeze titulatura „Mustang”, dar și „Mach” pe un crossover electric. Mustang Mach-E este o mașină foarte populară de altfel. În mod similar, Mitsubishi a readus în actualitate numele Eclipse un alt crossover.

În urmă cu două decenii, Ford a prezentat conceptul Visos, un coupe cu caroserie stil shooting brake care avea elemente vizuale preluate de pe vechiul Capri. Mașina nu a intrat în producție, dar Capri-ul va reveni ca parte a gamei Ford ce include un nou Puma făcut la Craiova, Kuga, Explorer, Mustang, Bronco, Raptor și Transit.

Ford Capri a ieșit din producție după trei generații și 1,9 milioane de mașini vândute până în 1986

Performanțele noului Capri crossover

Capri-ul va veni cu o caroserie coupe, care este la modă în prezent. Informațiile apărute în presă susțin că noul model nu va semăna cu Explorer-ul, dar va împărți câteva elemente la interior, cum este ecranul de 15 inch de pe consolă care este mobil. Echiparea de vârf va oferi 335 de cai putere, tracțiune integrală și o baterie de 82 kWh care va permite o autonomie de până la 482 de kilometri.

Ford Capri RS3100, o mașină de curse de Grupa 2 folosită în Campionatul European de Turisme (1974), în luptele cu BMW CSL

Modelul de bază va avea 168 de cai putere trimiși pe puntea spate, aceleași cifre ca și în cazul celui mai ieftin Ford Explorer. O baterie de 55 kWh va permite o autonomie de 354 de kilometri. Un model „long range” cu 282 de cai putere și 530 de kilometri cu o încărcare a bateriei de 82 kWh va fi și el disponibil. Prețul de pornire de 45.000 de euro și viteza de încărcare prin fast-charging vor fi similare cu ce oferă Explorer-ul.

Sursa foto: Ford, Classic Car Auctions, Silverstone Auctions, JD Classics

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri