Ford a decis să întrerupă procesul prin care căuta să primeasacă permisiunea autorităților americane de a testa pe drumurile publice mașini echipate cu tehnologie de condus autonom de nivel 4. Acesta este cel mai înalt nivel de autonomie și nu este, încă, disponibil pe vreo mașină produsă în serie.

Gigantul american Ford abandonează, pentru moment, visul de a aduce clienților mașini capabile să se conducă singure în (aproape) orice condiții. Ovalul Albastru căuta avizul autorităților americane pentru a putea începe testările în masă ale tehnologiei care permite condus autonom de nivel 4. Înainte ca National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA - Administrația Națională pentru Siguranța Traficului) să vină cu un răspuns în acest sens, Ford și-a retras cererea, motivând lipsa de profitabilitate pe termen mediu și lung a acestei tehnologii care nu este, încă, la nivelul dorit.

La începutul lunii martie, scriam că 550 de foști angajați Argo AI au fost aleși pentru a ajuta la dezvoltarea unor tehnologii care să îmbunătățească sistemul actual BlueCruise. Acesta oferă, deja, posibilitatea de conducere pe autostradă fără ca șoferul să țină mâinile pe volan, dar sistemul nu echipează decât anumite modele Ford. Pe viitor, noile versiuni ar trebui să fie capabile să te ghideze „eyes-off” - adică să ai încredere să-ți iei ochii de la drum în timp ce AI-ul te conduce.

Argo AI a fost un start-up care a primit, inițial, susținere din partea celor de la Ford și Volkswagen tocmai în vederea dezvoltării sistemelor bazate pe inteligență artificială care să ajute la implementarea celui mai avansat nivel de rulare fără șofer. În toamna lui 2022, cele două companii și-au luat mâna de pe Argo AI, companie care trebuia să livreze o flotă de taxiuri 100% autonome. Ford a pierdut 2,7 miliarde de dolari în urma eșecului Argo AI, dar a continuat munca intern și, în ultima perioadă, voia să reînceapă testele pe drumurile publice.

Oficialii companiei americane au spus că această decizie face parte dintr-o schimbare a strategie, Ford vrând să se concentreze mai mult pe rafinarea sistemului de autonomie de nivel 3 deja disponibil. În plus, tehnologia încă nu a avansat destul pentru ca autonomia de nivel 4 să fie posibilă într-un termen care să profitabilizeze investiția pe care Ford o planificase. Rivalii de la Chevrolet, însă, insistă cu sistemul propriu, denumit Cruise, și așteaptă avizul pozitiv de la NHTSA. Similar, și Mercedes-Benz și Tesla dezvoltă sisteme autonome care nu necesită prezența unui șofer, dar nu au oferit date cu privire la momentul în care aceste echipamente vor ajunge pe modelele disponibile publicului larg.

În prezent, nu există pe piață mașini 100% autonome. Sistemele existente, adică cele de tipul Tesla Autopilot, oferă autonomie de nivel 2 sau de nivel 3, care permite mașinii să ruleze fără input din partea șoferului, dar care nu poate lua decizii de trafic în timp real și, deci, este nevoie ca șoferul să fie mereu gata să preia controlul mașinii.

Sursa foto: Ford

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri