Compania BYD se numără printre cei mai importanți jucători din sectorul auto din China, portofoliul vast de modele fiind împărțit pe mai multe brand-uri. Pe lângă mai multe modele electrice, BYD a prezentat recent supercar-ul YangWang U9 care are 1.100 de cai putere și o suspensie inteligentă, DiSus-X, care-i permite mașinii să se balanseze pe trei roți și să „sară” la comandă.

BYD își dorește să intre în Europa cu modelele sale electrice. Până atunci, însă, inginerii chinezi dezvoltă noi tehnologii care ar putea să-și găsească loc și în oferta europeană din viitor. Un concept inovator de suspensie a fost prezentat pe modelul supersport YangWang U9 care n-a impresionat cu puterea sa, ci cu abilitatea de a rula fără una dintre roțiile de pe puntea față. Noul supercar prezentat la Shanghai este 100% electric.

El a fost prezentat ridicându-se singur, amintind de suspensia hidropneumatică a Citroen-urilor din urmă cu 50 de ani, dar și de Mercedes-Benz, în urmă cu aproape un deceniu. Suspensia DiSus-X a fost descrisă ca fiind „cel mai avansat sistem de control al comportamentului mașinii din întreaga industrie”, chinezii folosind mai multe sisteme incorporate. Pe de-o parte, există DiSus-C, un sistem inteligent de control al amortizoarelor, dar și DiSus-P, care se ocupă de management-ul părții hidraulice și, în fine, DiSus-A, care controlează mișcările mașinii pe mai multe axe (axa verticală, longitudinală și laterală).

Mișcările „săltărețe” ale suspensiei se bazează exclusiv pe tehnologia kinetică, iar sistemul are capacitatea să ridice un colț al mașinii pentru a suplini chiar și lipsa unei roți - cum s-a demonstrat și în timpul evenimentului de lansare. În plus, oficialii chinezi au spus că „acesta este prima suspensie inteligentă dezvoltată de la un capăt la altul de un producător chinez.

Conform informațiilor apărut, BYD intenționează să ofere această tehnologie pe mașinile mai multor brand-uri pe care le păstorește, inclusiv BYD, Denza și Yangwang. Primele modele de serie care vor beneficia de suspensia inteligentă DiSus-X vor fi Denza N7, un crossover cu linie de coupe, și SUV-ul Yangwang U8. În teorie, DiSus-X ar putea să-i permită unei mașini să se miște de la stânga-dreapta, dar și să evite gropi, borduri sau vaduri de apă. În plus, grație suspensiei care poate ridica mașina instant, „în valuri”, se pot evita și zgârieturile.

Pe lângă asta, suspensia ajută și la capitolele esențiale pentru un supercar ca YangWang U9: rigiditate, răspuns al amortizoarelor peste asperitățile drumului, dar și controlul pe viraje și pe frânările puternice. Mașina are 1.280 Nm, 1.100 cai putere și poate atinge 100 km/h cu start de pe loc în doar două secunde. Mașina ar putea parcurge circa 700 de kilometri între încărcări.

Sursa foto: BYD

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri