BMW XM Label Red este vârful de gamă al primului SUV dezvoltat integral de divizia M a bavarezilor de la BMW. Cu o combinație de culori ce aduce aminte de celebra dubă din serialul A-Team, un total de 738 de cai putere și 1.000 Nm, acest SUV lung de 5,1 metri și care cântărește peste 2,7 tone arată ca o brută și va fi apreciat de chinezi, motiv pentru care va debuta public la Salonul Auto de la Shanghai.

BMW ne-a amenințat încă din septembrie, când a avut loc dezvelirea lui XM, că va urma varianta 'Label Red' care va oferi și mai multă putere și o doză în plus de roșu. Cu niște cifre care-ți fac ochiul să pulseze, XM Label Red confirmă încă o dată, dacă mai era nevoie, că fizica obișnuită e bună de aruncat la coș. Cum altfel am putea explica situația în care ne aflăm: Acesta este cel mai greu și, totodată, cel mai puternic model produs vreodată de BMW și, în ciuda proporțiilor monolitice, este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde și poate atinge o viteză maximă de peste 280 km/h.

Un SUV de categorie grea și la propriu, dar și la figurat: un Rolls-Royce Cullinan este la fel de greu

BMW XM a fost prezentat, sub formă de concept, în urmă cu doi ani și reacția a fost una de stupoare. Sprâncenele au făcut valuri, dar nu la auzul detaliilor despre tehnologia hibridă de la bord, ci ca reacție la dinamitarea pupilelor de către exteriorul cel puțin discutabil al SUV-ului înalt de 1,75 metri. „Rinichii” din față sunt pătrățoși, farurile subțiri, evacuările suprapuse, iar jantele de 23 de inch completează linia de „Tonka Truck” a lui XM.

Care sunt diferențele dintre BMW XM și BMW XM Label Red

În mod normal, atunci când BMW vine c-o infuzie de performanță pentru un model de-al său, se apelează la litera „M”, poziționată undeva în apropierea grupajului de cifre care reprezintă numele modelului. Un Seria 5 cu exces de cai putere se numește M5 și la fel se întâmplă și în cazul lui Seria 3 sau a lui Seria 4. Chiar și SUV-urile au trecut printr-un tratament similar, BMW salutându-ne de-a lungul timpului cu modele ca X5M sau X6M. De această dată, însă, există o problemă: litera M este acolo de la bun început, deci a fost nevoie de altceva.

Primul model dezvoltat de la un capăt la altul de divizia M a fost celebrul M1, un supercar cu motor central, ADN de Lamborghini și o variantă de curse denumită „Procar” pe care piloții de Formula 1 o foloseau pentru a se destinde, în weekend-urile cu Grand Prix-uri. În M1 s-a scurs toate învățămintele pe care divizia M le-a strâns în cei primii cinci ani petrecuți pe circuite, căci „M” vine de la Motorsport. Dar XM nu are treabă cu motorsportul și nu este nici supercar, fiind cu 61,5 centimetri mai înalt decât M1.

În lipsa acestei conexiuni cândva inevitabile, BMW a născocit un nume - Label Red - și a aruncat niște numere care-ți dau apoplexie. Pentru a le pune mai bine în context, iată cu ce vine un XM „obișnuit”: 653 de cai putere și 800 Nm de la un V8 twin-turbo de 4,4 litri. Motorul, denumit S68, este de dată recentă, iar puterea obținută vine și cu ajutorul sistemului hibrid.

Abia aici începe să aibă sens XM Label Red

Acesta nu a fost modificat înainte de a fi montat pe XM Label Red, dezvoltând în continuare 194 de cai putere și 279 Nm. Motorul cu ardere internă, însă, a primit mult mai multă atenție. El oferă, într-un XM, „doar” 577 cai putere și 750 Nm, dar pentru varianta Label Red s-au mai găsit aproape 100 de cai putere și 100 Nm. Toată această putere circulă printr-o transmisie automată cu opt rapoarte care este responsabilă și pentru super-accelerările lui Label Red, cu trei zecimi mai rapide decât în cazul lui XM în cursa către 100 km/h.

Viteza este limitată la 250 de km/h, dar poți ajunge la 280 km/h cu ajutorul așa-numitului M Driver's Package. În această situație, trebuie să știi că Label Red este cu 11 km/h mai rapid decât un XM echipat cu același pachet opțional. Lumea ar trebui să observe asta de la bun început, căci vopseaua neagră (Frozen Carbon Black) este marcată de accente roșii (Toronto Red, mai exact) în zona geamurilor laterale, dar și în jurul grilei și a gurilor de aer din bara față.

Dacă nu le-ar fi subliniat așa, chiar ar fi fost greu de observat gurile de aer din bot

În plus, alte 50 de culori BMW Individual sunt disponibile, culoarea de exterior standard fiind Brooklyn Grey Metallic. Doar câteva exemplare vor părăsi fabrica în acest negru mat de pe mașina de prezentare din poze. În total, BMW plănuiește să vândă doar 500 de BMW XM Label Red, fapt dovedit de o plăcuță inscripționată pe care o găsești înăuntru. Tot acolo vei găsi tapițerie de piele în două culori - ceea ce nu poți avea pe un XM - și inserturi de fibră de carbon la tot pasul. Pe partea de tehnologie și siguranță, XM Label Red oferă absolut tot ce are și un XM normal.

În România, un XM costă 170.000 de euro (cu TVA), dar va trebui să scoți cel puțin 200.000 de euro din buzunar pentru un Label Red. Mașina va intra în producție la uzina Spartanburg din Carolina de Sud în luna augost, astfel că livrările vor începe din toamna acestui an. Până atunci, poți visa la „Sand Mode-ul” lui XM Label Red, dar și la Boost Mode-ul primului BMW din istorie cu propulsie plug-in hybrid atașată unui agregat V8 (cu o autonomie electrică undeva pe la 83 de kilometri).

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri