În primul trimestru al anului 2023, vânzările Dacia s-au ridicat la 171.789 unități, în creștere cu 34,3% față de perioada similară a anului trecut. La nivel european, cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor de persoane se ridică la 4,6%, în creștere cu 0,8 puncte procentuale. Dacia înregistrează astfel cea mai puternică ascensiune a cotei de piață dintre mărcile analizate de ACEA.

Pe o piață europeană dinamică, Dacia a reușit în primul trimestru al acestui an să bifeze o creștere semnificativă a vânzărilor și a atins niște cote de piață record. La sfârșitul lunii martie 2023, vânzările Dacia totalizau 171.789 de unități, în creștere cu 34,3% față de nivelul înregistrat în primele trei luni ale anului trecut.

Cota de piață a mărcii la nivel european în segmentul vehiculelor de persoane se ridică la 4,6%, cu 0,8 puncte procentuale mai mult decât în primul trimestru al anului 2022. Dacia înregistrează astfel cea mai mare creștere a cotei de piață din rândul celor 30 de mărci incluse în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Pe piața din România, topul celor mai vândute 5 vehicule de persoane în primul trimestru al anului 2023 este ocupat integral de modele Dacia. Mai mult, fiecare model al mărcii a fost lider în segmentul său de piață. Vânzările înregistrate în intervalul de referință se ridică la 13.651 de unități, în creștere cu 81% față de perioada similară a anului trecut. Cota de piață a Dacia se ridică la 33,1%, cu 9,8 puncte procentuale mai mult față de nivelul atins în primele trei luni ale anului trecut. În segmentul vehiculelor electrice, Dacia Spring continuă să domine clasamentul vânzărilor în primul trimestru al acestui an, cu o cotă de piață de 48,5%.

În Franța, volumul vânzărilor Dacia în primul trimestru se ridică la 38.938 vehicule, în creștere cu 32,6% față de perioada similară a anului 2022. Această performanță se traduce printr-o creștere cu 1,2 puncte procentuale a cotei de piață, care se ridică la 7,6%. Dacia înregistrează astfel un nou record în termeni de volume și de cotă de piață, consolidându-și poziția pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci din Franța în segmentul vehiculelor de persoane, indiferent de canalul de vânzare. Patru modele (Sandero pe primul loc, Spring pe locul al patrulea și lider în segmentul vehiculelor electrice, Duster pe locul cinci și Jogger pe locul 10) figurează în topul celor mai vândute 10 modele către clienții particulari.

În Italia, Dacia a vândut 25.142 vehicule în primele trei luni ale anului, în creștere cu 29,7%. La rândul său, cota de piață a mărcii a crescut cu 0,2 puncte procentuale, până la 5,3%. Dacia a devenit în premieră cea mai vândută marcă din Italia către clienții persoane fizice, cu o cotă de piață în acest segment de 9,6%.

Germania figurează de asemenea printre piețele în care Dacia a înregistrat o dinamică favorabilă a vânzărilor, acestea totalizând în primul trimestru 16.399 unități, în creștere cu 30,4% față de perioada similară a anului 2022. Cota de piață a mărcii a înregistrat la rândul său o creștere cu 0,4 puncte procentuale, până la 2,2%. Pentru Dacia, rezultatul obținut în intervalul ianuarie – martie 2023 reprezintă al doilea cel mai bun trimestru de vânzări din istoria prezenței mărcii pe piața germană. Începutul de an a fost marcat de o evoluție remarcabilă a vânzărilor și pe piața din Spania, acestea ajungând la 11.650 de unități, în creștere cu 140,1%. Cota de piață a mărcii se ridică la 4,3%, în creștere cu 1,7 puncte procentuale.

Vânzări Dacia în primul trimestru din 2023

Modele Nr. unități
Dacia Sandero 68.318
Dacia Duster 57.660
Dacia Jogger 23.330
Dacia Spring 14.494
Dacia Logan 6.862
Altele 1.125
Total 171.789

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri