O polemică a izbucnit în Germania după ce revista Die Aktuelle i-a făcut să creadă pe cititorii săi că are un interviu în exclusivitate cu Michael Schumacher, primul pe care l-ar fi acordat celebrul pilot de Formula 1 după teribilul accident pe care l-a suferit în 2013, scrie site-ul radioteleviziunii belgiene RTBF, conform Agerpres.

Anunţul revistei s-a dovedit a fi o înşelătorie ruşinoasă legată de utilizarea inteligenţei artificiale. Este greu să se dea vina pe cititori după felul cum arăta prima pagină din Die Aktuelle.

"Michael Schumacher", "primul interviu", "senzaţie mondială": prima pagină a revistei anunţă cu mare pompă interviul, totul fiind însoţit de câteva cuvinte misterioase, "pare înşelător de real". O propoziţie care poate fi înţeleasă doar ulterior.

Presupusul interviu în exclusivitate cu Schumacher se prezintă într-un mod banal, în ciuda unor formulări neobişnuite. El ia forma unor întrebări şi răspunsuri cu legenda Formulei 1 (a cărui stări de sănătate nu este cunoscută cu adevărat) şi prezintă citate precum "viaţa mea s-a schimbat complet".

Suficient pentru a induce în eroare cititorii mai puţin suspicioşi. A fost nevoie de ultimele rânduri ale interviului pentru a descoperi înşelăciunea, admisă în sfârşit de revistă.

"Michael Schumacher chiar a spus totul el însuşi? Noi am găsit acest interviu online, pe un site care publică texte generate de inteligenţa artificială", se precizează la sfârşitul articolului, postarea nefiind însoţită de nicio semnătură.

Acest demers voit înşelător şi incalificabil a stârnit evident reacţia profesioniştilor din domeniu şi a opiniei publice germane şi internaţionale, existând numeroase comentarii indignate.

Sursa foto: zstock / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri