Generația a treia a SUV-ului compact Dacia Duster va fi flansat în anul 2024. Până atunci, constructorul autohton împinge la maximum prototipurile în condiții dintre cele mai diverse. Recent, un Duster 3 camuflat a fost văzut rulând în Spania cu geamurile înghețate, dar acest lucru n-a fost singurulul care a ieșit în evidență.

Dacia Duster se numără printre modelele cu care brand-ul de buget al Grupului Renault a dat lovitura. SUV-ul compact care va trece, anul viitor, la cea de-a treia generație se află, în continuare, în preferințele clienților. Duster-ul este printre cele mai populare 10 modele la nivel european în primul trimestru al acestui an, SUV-ul aflându-se în topul vânzărilor și în România. În țara natală a Renault, Dacia domină, având patru modele în top 10 la capitolul vânnzări, Sandero fiind pe primul loc cu Duster pe poziția a șasea.

Având în vedere aceste rezultate, următorul Duster trebuie să fie reușit, dacă Dacia-și dorește să continue șirul lunilor cu cifre de vânzări impresionante. Știm deja că design-ul lui Duster 3 a fost finalizat, iar mașina a fost văzută testând, sub un strat gros de camuflaj, de mai multe ori. De această dată, jurnaliștii de la Motor.es au observat un prototip Duster în teste pe autostradă care avea câteva detalii neobișnuite.

Noua Dacia Duster va avea și propulsie hibridă

Dacia Duster și fratele său mai mare, Bigster, vor fi produse în România. Pe lângă faptul că ambele modele vor ieși de pe porțile fabricii din Mioveni, SUV-urile împart și același limbaj de design. În plus, ambele vor beneficia de pe urma tehnologiilor de ultimă generație dezvoltate în sânul Grupului Renault. Dacia a lansat anul trecut primul său model hibrid clasic (adică HEV fără tehnologie plug-in), iar această tehnologie va ajunge și pe noul Duster. Primul model hibrid a fost Dacia Jogger Hibrid 140, iar aceeași propulsie va fi oferită și pe viitorul model de teren compact.

Această informație n-a fost confirmată oficial de reprezentanții mărcii, dar prototipul observat în teste, în Spania, a plecat de pe loc fără să facă zgomot. Acesta are, însă, un sistem de evacuare ceea ce înseamnă că nu este 100% electric. În trecut, Renault a testat un sistem de propulsie 100% electric pe un prototip care purta „hainele” Daciei Duster. Acel motor ar putea ajunge pe viitorul SUV Alpine.

Revenind la motorizarea hibridă, vorbim despre o combinație formată dintr-un motor de 1.600 cmc pe benzină, care dezvoltă 115 cai putere, și un motor electric de 49 de cai putere. Împreună, sistemul oferă 140 de cai putere și 205 Nm, motorul electric fiind legat la o baterie litiu-ion de 1,2 kWh. În plus, se pare că Duster 3 va primi și motorul 1.2 TCe (cu tehnologie mild-hybrid) de pe Renaul Austral, în timp e un alt propulsor va fi disponibil pe varianta cu patru roți motrice. Dacia va utiliza motoarele cu ardere internă până în ultimul moment, dar abordează tehnologia hibridă și mild-hybrid pentru a se plia pe cerințele de poluare existente, inclusiv viitoarea legislație Euro 7.

Noua generație Dacia Duster este testată în condiții extreme

Dacia Duster ar trebui să ajungă în showroom-uri cândva în 2024, înaintea lui Bigster. Între timp, prototipurile au fost deja testate în condiții de vreme severă, în Scandinavia. pe lâgă miile de kilometri la temperaturi mult sub pragul înghețului, Dacia a testat dacă sistemul hibrid funcționează corespunzător și într-un scenariu mai neobișnuit. Acesta a fost descris de jurnaliștii spanioli care au observat că geamurile prototipului văzut pe autostradă sunt înghețate.

Astfel, se pare că dacia a folosit o remorcă frigorifică pentru a păstra Duster-ul la temperaturi scăzute pentru ca, mai apoi, acesta să fie scos și să fie condus la o temperatură ambientală mult mai ridicată, de peste 20 de grade Celsius. Inginerii strâng în acest mod informații despre cum răspunde SUV-ul la schimbările bruște de temperatură și pot afla și cum afectează aceste condiții consumul, dar și alți parametri esențiali. Modelul Jogger hibrid are un consum similar cu cel obținut de varianta pe motorină, dar prețul este mai piperat, iar această diferență se va păstra și-n cazul lui Duster 3. În prezent, SUV-ul autohton este disponibil începând de la 17.750 de euro, varianta de top Extreme pornind de la 24.000 de euro.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri