Organizaţia PNL Arad informează că a intrat în vigoare o lege iniţiată de deputatul Sergiu Bîlcea, care dă dreptul autorităţilor locale să îi sancţioneze pe transportatorii care depăşesc tonajul şi distrug drumurile, printre prevederi fiind şi aceea că administratorii drumurilor pot recurge la cântărirea dinamică pe şosele, scrie Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, de PNL Arad, deputatul Sergiu Bîlcea şi alţi parlamentari au iniţiat modificarea OUG 43/1997, care a fost votată şi a intrat în vigoare.

"Modificarea legislativă iniţiată împreună cu deputatul Glad Varga şi alţi colegi dă posibilitatea creşterii amenzilor pentru depăşirea tonajului, pentru aruncarea sau depozitarea deşeurilor, dă posibilitatea primăriilor să întreţină şanţurile de pe lângă drumurile pe care nu le au în administrare, până acum nu aveau o bază legală. Dar cel mai important, este introdusă cântărirea dinamică a vehiculelor aflate în trafic, fără să fie oprite", afirmă deputatul Sergiu Bîlcea.

El arată că în judeţul Arad există un "program ambiţios de reabilitare a drumurilor", prin care au fost reabilitate ori sunt în lucru 750 kilometri de drumuri judeţene din totalul de 1.180 kilometri, în cea mai mare parte proiectele având finanţare europeană.

"Această reţea de drumuri, investiţiile realizate, trebuie protejate prin legislaţie şi sancţiuni aplicate atunci când este cazul. Prin noul sistem, nu mai este nevoie de intervenţia poliţiei, cântărirea se face automat pentru toate vehiculele şi amenzile sunt aplicate acolo unde este nevoie", se mai arată în comunicat, care precizează că asociaţiile consiliilor judeţene şi ale autorităţilor locale au susţinut modificările legislative care au intrat în vigoare.

Referitor la acelaşi subiect, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Arad, Iustin Cionca, a scris luni pe contul său de Facebook că modificările legislative au plecat de la o iniţiativă a administraţiei judeţene.

"Aş vrea să subliniez un lucru important: nu ne-am propus să dăm amenzi, să descurajăm transportatorii sau să luptăm împotriva lor. Eu îmi doresc ca legea să fie respectată, ca banii investiţi în drumuri să fie cu folos. (...) Articolul 38 (din legea modificată - n.r.) impune primăriilor să întreţină şanţurile, rigolele, podeţele, plantaţiile, trotuarele aferente drumurilor judeţene care traversează localităţile rurale. Celelalte articole modificate cresc nivelul sancţiunilor în unele cazuri cu până 300%", a transmis Iustin Cionca.

În luna martie, când deputatul Sergiu Bîlcea şi-a prezentat proiectul legislativ, parlamentarul afirma că "autorităţile care veghează la respectarea tonajelor pe drumurile publice întâmpină o serie de dificultăţi practice". El propunea introducerea unor sisteme fixe încastrate în suprafaţa drumurilor, cu cântărire automată, pentru mijloacele de transport de marfă care depăşesc 8 tone pe axă, sistem care funcţionează din 2018 în Ungaria.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri