McLaren a anunțat că 750S este cel mai puternic model de serie al mărcii, cu 740 de cai putere, dar și că are 30% componente noi și un pachet aerodinamic atent studiat pentru a oferi un plus de eficiență. Departe de cifre, însă, este greu să distingi noul model de vechiul 720S care a fost lansat tocmai în 2017.

Nu o putem spune cu certitudine, dar sunt semne că cei de la McLaren sunt fani nedeclarați ai trupei Daft Punk. Cum altfel s-ar putea explica descrierea pe care o găsim, chiar pe site-ul oficial al companiei, în dreptul recent-pensionatului 720S: „Lighter, Stronger, Faster, Better”? Cert este că alunecosul 720S, desenat de Frank Stephenson (cel responsabil, printre altele, și de Ferrari F430 și Maserati MC12) și de Robert Melville are un înlocuitor.

McLaren 750S este în poza de mai sus. Este ușor de recunoscut deoarece are splitter-ul în culoarea caroseriei cu o formă redesenată cu două guri de aer

Numele noului supercar din Woking nu debordează de creativitate, dar 750S nu este cu adevărat nou, după cum relevă și pagina de Wikipedia a lui McLaren 720S. Acolo găsim scris, de un celebru anonim pe care nu ne putem baza, că 720S a fost, în fapt, redenumit în 2023, primind numele 750S (un plus de 30 ca și corespondent pentru cele 30 de procente de componente noi?).

Cu alte cuvinte, vorbim de fapt de un facelift care vine la pachet cu un plus de performanță, iar astfel se scuză și design-ul (aproape) neschimbat. McLaren a anunțat recent revenirea lui Tobias Suhlmann în sânul companiei, acesta plecând în urmă cu doi ani pentru a ocupa funcția de șef al departamentului de design al Bentley. Suhlmann revine pentru a ocupa aceeași poziție la McLaren, înlocuindu-l pe Melville. Dat fiind această schimbare de trupe, nu este de mirare că McLaren n-a avut răgaz să efectueze schimbări mai extinse asupra noului lor supercar ce se laudă cu un raport putere-greutate „lider în segmentul său”.

Acesta este, în schimb, McLaren 720S care iese în evidență grație tratamentului diferit al părții de jos a nasului și... cam atât

McLaren 750S: rețeta reîncălzită pentru și mai mult succes

Deci, am ajuns la concluzia că McLaren 720S este o supă foarte bună, într-atât de bună că merită reîncălzită și mai merită, în plus, și un cub condensat de condimente. Condimentele sunt cele la care ne așteptăm de la acest gen de mașină:

  • raport putere-greutate de 579 de cai putere/tonă (cu 21,7 cai putere/tonă peste cel mai apropiat rival)
  • 30 de kilograme în minus față de 720S, greutatea fiind de doar 1.227 kilograme (cu 193 de kilograme sub cel mai apropiat rival)
  • Motorul V8 twin-turbo a fost împins până la 740 de cai putere și 800 Nm (mai mult ca orice alt McLaren de serie)
  • Plusul de 30 de cai putere față de 720S permite o accelerație 0-100 km/h în 2,7 secunde, respectiv o viteză maximă de 332 km/h (mai rapid decât cel mai apropiat rival)

McLaren 750S Spider își arată eleronul mobil care a fost modificat față de ce găsim pe 720S Spider

Toată această putere este ținută pe drum deoarece 750S propune ultima generație a suspensiei McLaren (PCC III) cu o geometrie îmbunătățită și componente mai ușoare. În plus, direcția este mai rapidă, cu o pompă nouă de servodirecție la pachet. Toate acestea sunt necesare căci, dacă ne uităm pe cifre, nici McLaren P1 nu are atât de multă putere și, până la urmă, P1 a făcut partea din acea „Sfântă Treime” cu Ferrari LaFerrari și Porsche 918. Dar au trecut mulți ani de atunci...

McLaren a comunicat că 750S va fi disponibil și în variantă Spider care va fi mai lentă (299 km/h viteză maximă), dar se va păstra la un fir de păr distanță de 720S (accelerație 0-100 în 2,8 secunde, cu 0,1 secunde mai lent ca varianta coupe, dar și cu 0,1 secunde mai rapid ca orice 720S). Continuând comparațiile, Ferrari-ul F8 Tributo (care nu se poate lăuda decât cu 500 de cai putere/tonă) are nevoie tot de 2,9 secunde pentru a prinde 100 km/h cu start de pe loc.

Ca de (aproape) fiecare dată, Spider-ul este mai scump decât Coupe-ul

Trebuie, însă, menționat că acel raport putere-greutate poate fi obținut doar dacă bifezi o serie destul de lungă de opționale, căci multe componente ultra-ușoare nu sunt disponibile din start. De pildă, scaunele din fibră de carbon sunt cu 17,5 kilograme mai ușoare decât cele din 720S, dar există și alte scaune opționale „ultra-ușoare” care au o greutate cu 33% mai mică. Tot la capitolul scaune, trebuie spus că șinele pe care se mișcă acestea sunt opționale și, evident, adaugă câteva grame-n plus. Cu alte cuvinte, pasagerii înalți te încurcă în lupta cu cântarul.

Vestea bună este că, măcar, jantele sunt cu peste 30 de kilograme mai ușoare ca în trecut, iar asta înseamnă că - după ce pui combustibil și alte lichide - 750S va cântări doar 1.389 de kilograme în varianta coupe și, respectiv, 1.438 kilograme în varianta Spider. În 2023, aceste cifre sunt bune, deoarece 750S este și el burdușit cu tehnologie, lucruri la care nu putea visa o Dacia Solenza care cântărea puțin peste o tonă.

McLaren 750S ascunde mai multă tehnologie decât ai crede

Interiorul lui 750S a fost reîmprospătat, deși nu arată tocmai modern (a se citi că încă mai găsești butoane fizice)

Cei de la McLaren s-au lansat în aventura producției de supercar-uri cu F1, care a apărut acum mai bine de 30 de ani. A urmat, după o pauză considerabilă de respiro, MP4-12C (care a fost redenumit după ce a dispărut din ecuație Ron Dennis, devenind 12C). Acest prim supercar modern a fost restilizat și a primit un nume nou, anume 650S. Practic, exercițiul făcut de inginerii din Woking la trecerea dintre 720S și 750S nu este nou, dar, cel puțin, 650S arată altfel din față, deci designerii erau încă pe ștatul de plată.

Există, însă, îmbunătățiri pe partea de tech, căci acest capitol trebuie bifat și de un supercar care se hrănește cu gândul că este mai ușor decât competiția (F8 Tributo cântărește 1.435 de kilograme, în caz că n-am menționat). Apple CarPlay este parte a pachetului standard, iar ecranul de pe consola centrală răspunde mai bine la comenzile tactile și are o rezoluție îmbunătățită. Butonând - metaforic, evident - pe acel ecran vei găsi și MCL (McLaren Control Launcher), suita de setări care-ți permit să personalizezi comportamentul 750S-ului tău: de la răspunsul motorului și al cutiei, până la setarea aripii spate, totul poate fi personalizat și apoi salvat într-un profil. Există și un pachet pentru mersul pe circuit (track brake upgrade) care este recomandat dacă vrei să-ți flexezi mușchii pe trasee virajate.

Concluzia ar fi, din poze, că marele update vizual - bara față integral în culoarea caroseriei - nu este neapărat ceva care-ți ajută pupila

Totul vine, însă, cu un preț, iar cel din dreptul unui 750S este piperat. În America, mașina costă 324.000 de dolari (294.921 de euro), iar șeful McLaren America de Nord susține că precomenzile se duc până în 2024. Colac peste pupăză, Spider-ul este cu 21.000 de dolari mai scump și asta fără să luăm în calcul taxele de transport și o taxă pentru un așa-numit „Pachet American” pe care noi, europenii, nu va trebui să-l plătim - de parcă acela era deal breaker-ul...

Sursa foto: McLaren

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri