Proprietarii de vehicule electrice Mercedes-Benz din America de Nord care doresc puțin mai multă putere și viteză pot acum cumpăra 60 de cai putere pentru 60 de dolari pe lună sau, la unele modele, 80 de cai putere pentru 90 de dolari pe lună, scrie CNN.

Pentru acest upgrade, șoferii nici nu trebuie să meargă la un dealer sau service Mercedes. Puterea va fi adăugată printr-un patch software, astfel că proprietarii mașinilor electrice vor obține o accelerație cu o secundă mai bună de la 0 la 60 km/h. Practic, cei 60 de cai putere extra sunt deja instalați pe mașină, dar puterea este blocată din software astfel încât producătorul să poată vinde un nou abonament lunar.

Cumpărătorii pot opta pentru abonamentul lunar, pentru o plată anuală a abonamentului sau pur și simplu să plătească o taxă fixă unică. De exemplu, un cumpărător ar putea duce un sedan Mercedes-Benz EQE 350 cu tracțiune integrală, de la 288 de cai putere standard la 348 permanent, plătind 1.950 de dolari.

Aceste upgrade-uri sunt o afacere în plină expansiune pentru companiile auto. Mercedes nu este singurul care oferă upgrade-uri, sau chiar funcții noi, prin actualizări over-the-air, similar modului în care software-ul și capabilitățile pot fi adăugate pe telefoane. Tesla a oferit funcții suplimentare de asistență la condus și chiar a făcut ca unele mașini electrice să poată parcurge distanțe mai mari, fără încărcare, doar printr-un software patch. Pe unele piețe, BMW a oferit chiar abonamente pentru încălzirea scaunelor.

Segmentul de venituri recurente din funcții de abonament devine tot mai important pentru marii producători auto. Directorul general al General Motors, Mary Barra, a spus că speră ca GM să genereze între 20 și 25 de miliarde de dolari anual din abonamente până în 2030.

Sursa foto: Shutterstock / Gabriel Nica

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri