Alpine, brand-ul sportiv din grupul Renault, va veni la Pikes Peak International Hill Climb, cea mai celebră cursă de profil din lume, cu o variantă extremă a micului coupe sportiv A110. Varianta de curse are 500 de cai putere, un pachet aerodinamic radical și cântărește sub o tonă.

Renault-urile care învingeau în raliuri, dar și în cursele de anduranță, în anii '60-'70 purtau sigla Alpine, un mic constructor fondat, în 1954, de Jean Redele. Acesta a legat repede o legătură strânsă cu Renault, iar marele grup francez a readus acest nume în actualitate în urmă cu șase ani. Primul pas a fost lansarea unei variante moderne a lui A110, cel mai cunoscut Alpine dintre toate, iar compania este, astăzi, „în pas cu ultimele inovații”.

Renault a decis să arunce la coș numele „Renault Sport” folosit în trecut pe modelele sportive ale sale, noile variante cu un plus de performanță ale Renault primind eticheta Alpine, în timp ce marca de sine stătătoare dezvoltă mai multe modele noi, printre care și SUV-uri. În plus, echipa de Formula 1 a grupului Renault este denumită tot Alpine și, acum, Alpine va concura și la Pikes Peak International Hill Climb.

Renault nu are o prezență în Statele Unite, dar vine la cea mai mare cursă de coastă de peste Ocean

Renault a părăsit piața din Statele Unite, oficial, în 1992. Constructorul încercase să pătrundă pe piață cu niște modele lipsite de suflu ca Alliance, legând apoi o relație cu Eagle, brand defunct care făcea parte, cândva, din Chrysler Corporation. Cum aceste tenative nu au dus nicăieri, francezii au plecat cu coada între picioare și, în prezent, un american nu-și poate cumpăra un Alpine A110 - singurele exemplare din State fiind importate pe baza legii „Show or Display” care nu-ți permite să mergi cu mașina pe drumurile publice.

Grupul condus de Luca de Meo vrea, însă, să mai încerce o dată marea cu degetul, iar venirea Alpine la Pikes Peak poate fi văzută ca și pasul 0 al acestei reveniri. Astfel, împreună cu echipa Signatech - care concurează cu mașini ORECA-Nissan și Alpine de peste un deceniu - Alpine a dezvoltat un Alpine A110 care depășește cu mult posibilitățile dinamice ale modelului de curse de clasă GT4.

Mașina va ataca traseul montan cu o lungime de 19,93 kilometri de-a lungul cărora se găsesc 156 de viraje pe data de 25 iunie. Linia de start se află la 2.865 de metri deasupra nivelului mării, iar sosirea se află la puțin peste 4.300 de metri altitudine. A110-le de Pikes Peak a fost testat deja la Lurcy-Levis și va mai rula în cadrul unor probe în sudul Franței înainte de a ajunge în Colorado.

Specificațiile acestui prototip sunt destul de interesante. Pachetul aerodinamic include un eleron de dimensiuni însemnate, cu două elemente, care conlucrează cu difuzorul supradimensionat. Aerul este cules și direcționat din față, grație unui splitter mare, iar toate aceste elemente aerodinamice sunt necesare deoarece Alpine-ul are 500 de cai putere din motorul său turbo de 1.800 cmc împărțit cu Renault-ul Megane RS. Acest motor dezvoltă, în varianta de stradă A110 S, 296 de cai putere și 340 Nm.

Mașina cântărește doar 950 de kilograme, față de 1.114 kilograme pentru modelul A110 S stradal. Constructorul francez a construit deja și alte variante de curse (A110R) și de raliuri care au avut succes în clasa R-GT din Mondialul de Raliuri, dar și din campionatele naționale de raliuri. Pragurile și splitter-ul sunt luate de pe A110R, Alpine spunând că modelul de Pikes Peak este „cel mai extrem Alpine A110 făcut vreodată”. Mașina va fi pilotată de Raphaël Astier, campionul clasei R-GT în 2022.

Dacia a concurat deja la Pikes Peak, dar fără vreo urmă de susținere din partea uzinei de la Mioveni

În urmă cu mai bine de un deceniu, Dacia făcea valuri după ce a fost anunțată înscrierea unui Duster denumit „No Limit” care, așa cum sugera și numele, a concurat la clasa „Unlimited” a cursei de coastă de la Pikes Peak. Prototipul a fost dezvoltat în urma succesului programului Duster din cursele de pe gheață din Franța (Trophee Andros, unde Duster-ul a fost pilotat de cvadruplul Campion Mondial de F1 Alain Prost, înainte ca acesta să treacă pe Lodgy).

Jean-Philippe Dayraut a pilotat Duster-ul în ediția 2011 a cursei. Acesta fusese dezvoltat de Tork Engineering alături de Renault Sport Technologies și Sodemo, iar motorul era unul de origine Nissan cu 850 de cai putere. Este vorba de agregatul de 3,8 litri V6 utilizat și de Nissan-ul GT-R R35. Pachetul aerodinamic a fost testat într-un tunel aerodinamic, iar acesta a inclus un splitter generos și un eleron mare cât aproape tot hayon-ul Duster-ului.

Foto via Autoevolution.com - Tork Engineering

În ciuda tuturor acestor modificări, mașina nu s-a putut lupta de la egal la egal cu celelalte bestii de la clasa de top, inclusiv Suzuki-ul SX4 pilotat de japonezul 'Monster' Tajima, multiplu învingător în eveniment. Duster-ul, în schimb, a întâmpinat și niște probleme tehnice, dar exemplul celei mai puternice mașini care a purtat vreodată sigla Dacia este acum urmată de un efort oficial al Renault. Ultima participare a Daciei, în 2012, s-a încheiat cu un abandon după o ieșire în decor.

Sursa foto: Alpine

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri