Dacă timpul pare că stă pe loc, atunci îți putem confirma că aparențele nu înșeală: Prima generație a Daciei Logan a dispărut din showroom-urile de la noi de mai bine de 10 ani, dar aceasta poate fi achiziționată de nouă în Iran. Un constructor local, Saipa, a prezentat deja așa-numita Cadila, nimic mai mult decât un Logan cu un design diferit la ambele capete.

În Iran, prima Dacie Logan a fost comercializată fără oprire sub sigla Renault, iar un constructor local va continua „tradiția”. Saipa a dezvăluit, sub marca Pars Khodro, modelul Cadila. Aceasta este o berlină compactă care preia platforma primului Logan, cunoscut până acum drept Tondar L90 (L90 fiind numele de cod folosit de Renault). În țara din Orientul Mijlociu cu 81 de milioane de locuitori se găsește și prima generație a lui Sandero, dar și Sandero Stepway.

Primele informații cu privire la un facelift radical ce ar urma să schimbe complet înfățișarea Logan-ului au apărut în urmă cu aproape un an, Grupul Saipa, care și-a început existența în anii '60 când construia Citroen-uri sub licență, vinde în prezent modele diverse, inclusiv unele de origine chinezească. Vestea că Saipa va continua producția lui Logan a suscitat interes și în Rusia, stat prieten cu Iranul. Pe această piață vor ajunge, în 2023, mai multe modele Pars Khodro, dar nu și Cadila, deși jurnaliștii ruși spun că sunt șanse mari ca berlina să pătrundă și în curtea lui Putin.

Cum arată noul Logan vechi

Cadila a provocat controverse, conform presei locale, încă de când a fost anunțată, motivul fiind unul simplu: numele modelului seamănă cu cel al producătorului american de lux de sub umbrela General Motors, anume Cadillac. Trecând peste orice potențială confuzie legată de nume, Cadila arată mult mai agresiv ca Loganul lansat în 2004, deoarece are o bară față nouă, dar și faruri, grilă și o capotă nouă. Aceeași este povestea și în partea posterioară unde găsim o bară spate nouă care încearcă vag să se apropie de aripile spate originale, lufturile generoase arătând că iranienii nu lucrează la dungă.

Stopurile modelului Cadila sunt și ele noi, mult mai mari și cu elemente care se extind pe capota portbagajului. Și farurile - cu un design mai modern - sunt complet diferite, iar bara cu trei guri de aer în partea de jos îți sugerează că Saipa a găsit niște motoare cu excedent de putere pentru mica berlină care a fost înlocuită, la noi, în 2012. Semnele că vorbim despre Logan mai sunt, însă, vizibile, mai ales din lateral. Oglinzile sunt, în continuare, aceleași (deși sunt vopsite în culoarea caroseriei) și nu s-au putut modifica nici ușile sau alte elemente constructive esențiale.

În fotografiile publicate de un portal iranian se pot vedea și modificările aduse habitaclului. Din păcate, acestea nu reușesc să elimine complet aerul învechit din interior, deși Cadila propune un ecran destul de mare care-și face loc pe consola centrală de-altfel neschimbată a mașinii. Gurile de aer aferente sistemului de ventilație sunt, și ele, la fel ca-n 2005, dar instrumentarul de bord este digital, iar volanul este și el schimbat.

Deși modelul prezentat publicului are o cutie manuală, Saipa pregătește și o variantă automată cuplată cu un motor de 1.600 cmc care produce 115 cai putere, cu 10 cai putere mai mult decât motorul K4M folosit pe Tundar. Renault s-a retras din Iran încă din 2018, ca urmare a sancțiunilor impuse țării din Orientul Mijlociu, astfel că Saipa caută piese în Rusia, aparent.

Dacia ar vrea să pensioneze Loganul

Și pe meleagurile noastre mai găsești Logan nou, dar este vorba de generația a treia care a fost lansată, împreună cu Sandero III, în 2020. Conform unor surse, acesta ar putea să fie și ultimul Logan, căci Renault are în plan un model nou care va înlocui berlina compactă din gama constructorului autohton. Astfel, pe lângă lansările SUV-urilor Duster și Bigster, programate pentru următoarea perioadă, Dacia are în plan un nou model compact, C-Neo, dar și un crossover de segment B și o altă electrică.

Dacă Duster-ul nou va fi prezentat în 2023, Bigster va fi dezvelit abia în 2024, iar celelalte modele noi vor fi introduse pe rând, până în 2027. Noul crossover ar fi modelul care va înlocui Logan, dacia căutând să umple anumite goluri din portofoliul său prin care să atragă noi clienți. Probabil că odată cu această trecere va veni și o creștere de preț, căci oamenii se așteaptă să plătească mai mult pentru un crossover c-o gardă la sol mărită.

O variantă estate (MCV) nu este oferită și în Iran. Foto via Dacia

Loganul a pornit la drum cu un preț de sub 6.000 de euro, deși se anunța inițial un preț de 5.000 de euro. Astăzi, Logan III costă 15.700 de euro fără vreun tichet Rabla Clasic. Dacia nu a confirmat informațiile cu privire la retragerea lui Logan, dar modelul a părăsit deja de ceva timp câteva piețe importante pentru constructorul din Mioveni, așa cum este cea spaniolă.

Sursa foto: Saipa

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri