Cea de-a șasea generație a crossover-ului Honda CR-V a fost prezentată, alături de doi prieteni, pentru piața europeană. Americanii au fost puși în vârful listei, CR-V-ul fiind lansat peste Ocean încă din iulie 2022, dar Honda are un alt plan pentru Europa, unde lansarea a inclus și alte două modele: SUV-ul electric e:Ny1 și fratele mai compact al lui CR-V numit ZR-V.

Honda continuă în planul său de expansiune a ofertei sale de modele hibride și electrice, mărindu-și totodată gama de crossovere și SUV-uri. Europa a primit, dintr-un foc, trei anunțuri din partea japonezilor odată cu prezentarea generației a șasea a Hondei CR-V, care a venit la pachet cu e:Ny1 (se prinde anyone ce-i cu numele acesta?) și modelul mai mic ZR-V.

Honda a anunțat încă de anul trecut că are un traseu stabilit clar pentru a atinge neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2050. Cu 10 ani înainte, în 2040, Honda și-a propus ca 100% din mașinile pe care le comercializează să fie EV-uri cu baterii sau cu pilă de combustie. Tocmai de aceea n-ar trebui să fie o surpriză că CR-V-ul cel nou nu va fi disponibil decât ca un hibrid clasic (denumit e:HEV) pe lângă versiunea plug-in hybird (e:PHEV).

Honda CR-V la al șaselea pas

Honda a înlocuit generația a cincea a lui CR-V care intrase pe piața din America în anul 2016. Ca și acum, și la acel moment europenii au mai avut de așteptat, căci varianta europeană a fost prezentată în cadrul Salonului Auto de la Geneva din martie 2018 și a ajuns în showroom-uri în luna septembrie. Acum, Honda nu a modificat cu nimic design-ul lui CR-V, înafară de niște detalii la bara din față. Versiunea hibridă se diferențiază de cea cu plug-in tocmai prin clapeta pentru reîncărcare poziționată pe aripa față.

Modelul cu tehnologie plug-in este important deoarece Honda n-a mai oferit până acum așa ceva pentru clienții europeni pe vreun alt model al său, iar japonezii au anunțat o autonomie 100% electrică de 82 de kilometri. „Plinul” bateriei durează doar 2,5 ore când bateria este la o temperatură optimă de 25 de grade Celsius. Această baterie este conectată, ca și-n cazul CR-V-ului hibrid tradițional, la un motor de 2.000 cmc cu patru cilindri.

Acest agregat a fost îmbunătățit la capitolul eficiență și dezvoltă, în America, 205 cai putere, grație celor două motoare electrice. Bateria variantei HEV ar trebui să fie mai mică decât cea a PHEV-ului, dar hibridul clasic va fi disponibil și cu tracțiune integrală. Pe lângă eficiență, CR-V-ul nou vine cu un plus și la capitolul spațiu interior căci ampatamentul a fost mărit cu 40 de milimetri, iar Honda spune că rezultatul este un spațiu pentru picioare cu 16 milimetri mai mare, dar și un protbagaj cu 18% mai încăpător.

La interior, CR-V-ul nu arată prea modern - cum nici exteriorul nu te va șoca -, dar nu lipsesc echipările cu care ne-am obișnuit în ultimii ani. Japonezii spun că generația a șasea primește materiale mai bune pentru o senzație mai „premium” la atingere, iar modelul prezentat presei a fost echopat cu un sistem cu 12 boxe de la Bose, pe lângă ecranele de pe planșa de bord: unul în spatele volanului, de 7 inchi, și altul în mijloc, prin care controlezi sistemul de infotainment, de 9 inchi. Suita de funcții Honda Sensing 360 va fi oferită în premieră pe CR-V.

Informații legate de preț n-au fost oferite încă, dar mașina ar trebui să-și facă loc în showroom-uri din toamnă când va începe lupta cu rivalii din segmentul său, anume Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Subaru Forester și noua Skoda Kodiaq. În Statele Unite, CR-V începe de la aproximativ 30.000 de dolari, dar cu motorul cu ardere internă fără susținere hibridă, care nu va fi disponibil în Europa.

Honda e:Ny1, primul SUV electric al mărcii

Honda a intrat în sarabanda SUV-urilor pe baterii cu modelul e:Ny1. Acesta este al doilea automobil 100% electric al Honda după hatchback-ul Honda e (care nu mai este disponibil, în prezent, pe majoritatea piețelor din lume). Platforma pentru acest este, însă, una nouă - arhitectura e:N F. Aceasta include în acest caz o baterie de 68,8 kWh care permite o autonomie de 412 kilometri și încărcare (la un supercharger DC) de la 10 la 80% în doar 45 minute. Motoarele electrice dezvoltă 200 de cai putere sau 150 Kw.

Design-ul noului SUV compact nu este spectaculos, cu niște faruri similare cu ale lui CR-V, port de încărcare poziționat frontal și stopuri care se continuă pe întreaga lățime a portbagajului. E:Ny1 vine cu tracțiune față și ascunde, la interior, un ecran digital pentru instrumentarul de bord și un altul, pentru sistemul de infotainment, de 15,1 inchi. Există și câteva butoane fizice, rămășițe dintr-o epocă uitată, dar ele controlează doar trei lucruri: dezaburirea parbrizului, a lunetei și avariile.

Honda ZR-V umple golul dintre CR-V și HR-V

În caz că nu știați, între litera C și litera H se găsește litera Z, cel puțin în dicționarul Honda. Cam aceasta ar fi concluzia firească în condițiile în care, conform japonezilor, ZR-V umple un „gol” între cele două crossovere deja existente. Mașina este comercializată în SUA sub sigla HR-V (peste Ocean, HR-V-ul este mai mare decât cel din Europa), dar va veni pe meleagurile noastre doar cu o propulsie hibridă pe care americanii nu o primesc.

Motorul de doi litri va avea performanțe comparabile „cu ale unui agregat de 3.000 cmc V6”, tehnologia fiind preluată de pe Civic e:HEV. Puterea va fi transmisă către puntea față printr-o cutie de viteze de tip CVT. Mașina măsoară 4.570 milimetri lungime, 1.840 milimetri lățime și oferă aproape 1.300 de litri în portbagaj, dacă rabatezi bancheta. Cu alte cuvinte, Honda îți va oferi CR-V-ul și, concomitent, un alt model pe calapodul vechiului CR-V.

Sursa foto: Honda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri