Tesla este, probabil, constructorul care a pus umărul cel mai mult la popularizarea automobilelor electrice și, acum, mașinile lui Elon Musk ar putea să fie în mijlocul unui nou scandal. Un hacker din America a descoperit că Tesla îți urmărește fiecare mișcare chiar și atunci când nu sunt pornite funcțiile de condus autonom.

Mașinile Tesla sunt cunoscute pentru performanțele lor, dar și pentru faptul că ascund o mulțime de funcționalități ciudate sau de-a dreptul nefolositoare. Recent, un hacker de peste Ocean a descoperit că Tesla strânge date despre comportamentul șoferilor mașinilor sale, folosindu-se de camera video localizată deasupra oglinzii retrovizoare. Constructorul american este atent la cât de des clipește șoferul, da și la cât cască și cât ține ochii închiși.

„Se pare că Tesla vrea să extindă monitorizarea șoferilor folosindu-se de camera din habitaclu”, a scris hackerul pe Twitter. Camera la care se face referire este folosită, în mod normal, pentru a monitoriza șoferul în momentele în care este activată suita de funcții din cadrul Autopilot, dar și alte funcții de condus autonom ca Full Self-Driving Beta. Chiar și așa, se pare că habitaclul este filmat și în restul timpului.

Sistemul pare că strânge informații și cu privire la stilul de condus al fiecărui șofer, calculând cât de bine se păstrează mașina între liniile benzilor. Sunt numărate și atenționările date prin sistemul „lane keep assist” care te ajută să nu ieși de pe banda ta. Nu se știe pe câte Tesla de pe șosele funcționează această urmărire continuă, dar camera face parte din echiparea de bază a oricărei Tesla, indiferent de piața pe care a fost comercializată.

În trecut, Tesla n-a părut să-și dorească să strângă astfel de date despre șoferii din mașinile sale, inginerii companiei lui Musk concentrându-se pe dezvoltarea suitei de condus autonom de nivel 4 și nivel 5. Acum, tehnologiile Tesla de condus autonom oferă performanțe de mers autonom de nivel 2. Cum Tesla nu are - nici măcar pentru Statele Unite - un departament de PR, o reacție din partea constructorului nu există.

Foto via Unsplash.com

Conform datelor strânse în America de către CDC (Center for Disease Control), cam 1 din 25 de șoferi au raportat că au ațipit la volan în ultima lună de zile. În plus, mulți alți șoferi au recunoscut că s-au urcat la volan sau au continuat să conducă deși erau foarte obosiți sau nu mai dormiseră de mult timp. Un studiu efectuat în România, în 2019, a arătat că problema este chiar mai îngrijorătoare la noi: un șofer din patru a recunoscut că a adormit la volan de când au obținut carnetul, iar peste 50% au recunoscut că au condus peste opt ore fără pauză.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri