Croații care dețin, printr-un joint venture, compania Bugatti se laudă acum cu performanțele uluitoare ale creației proprii denumită Nevera. Având deja titlul de cel mai rapid EV din lume, Rimac a restabilit, recent, 23 de recorduri pentru cea mai rapidă accelerație pentru o mașină de serie, inclusiv pe intervalul 0-100 km/h și 0-400-0 km/h.

Faptul că Rimac Nevera este un autombil cu adevărat fascinant este știut încă din toamna anului trecut când creația echipei lui Mate Rimac a rescris recordul de viteză pentru o mașină 100% electrică. Nevera a atins o viteză de top de 412 km/h în cadrul unui test derulat pe ovalul de la Papenburg. Acolo, departe de ochii curioșilor, mașina croată a mers mai tare decât orice alt EV de serie, atingând ținta pe care inginerii au setat-o tocmai în 2018, la lansarea modelului exclusivist.

Acum, la mai puțin de un an, Rimac a adus încă o dată o Nevera pe Automotive Testing Papenburg (ATP), în Germania. Acolo, bucurându-se de linia dreaptă de 4 kilometri, Nevera a accelerat de la 0 la 60 mph (97 km/h) în doar 1,74 secunde - un record pentru modelele de serie. Dar croații nu s-au oprit aici, Nevera doborând alte 22 de recorduri de accelerație, pe diverse intervale, inclusiv 0-100 km/h (1,81 secunde). Folosind două aparate de măsurători diferite, Nevera a dovedit (dacă mai era nevoie) măreția electricelor atunci când vine vorba de accelerații de pe loc, dar și de reprize de accelerație din mers.

Mașina a zburat, de pildă, de la 100 la 200 km/h în doar 2,59 secunde, iar cursa de la 0 la 400 km/h și înapoi la 0 a durat, în mod aproape neverosimil, doar 29,94 de secunde. Sfertul de milă cu start de pe loc a fost completat în 8,26 secunde, iar jumătatea de milă a fost bifată în 12,82 secunde. Cursa de la 0 la 321 km/h (200 mph) n-a durat decât 10,86 secunde. Toate acestea sunt, conform Rimac, niște recorduri pentru o mașină de acest gen - unele fiind, chiar, recorduri pentru întregul „regn” auto.

Rimac Nevera, mașina care vine dintr-o țară care nici măcar nu este în Uniunea Europeană

În toamnă, scriam că Rimac Nevera cu ai săi 1.914 cai putere și 2.230 Nm este capabilă de o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 1,97 secunde este posibilă, iar accelerația de la 0 la 300 km/h durează doar 9,3 secunde - deși mașina cântărește 2.150 de kilograme. Acum vedem că acele cifre aveau loc de îmbunătățire. A fost corectat și recordul pe sfert de milă (în trecut, sprintul pe această distanță fusese realizat în 8,6 secunde de Nevera).

Rimac ar putea să păstreze destul de mult timp recordurile obținute. Cu o baterie de 120 kWh cu 4.680 de celule, Nevera este capabilă de niște performanțe la care restul electricelor potente de pe piață nici nu pot visa. Aruncând o privire peste concurență, vedem că Nevera, care a atins peste 400 km/h încălțată cu pneuri Michelin Cup 2R de producție (aceleași fiind folosite și în testele de accelerație), nu ar trebui să aibă griji.

Singura parte proastă este că un Nevera costă aproximativ 2,5 milioane de euro, în funcție de specificațiile dorite de fiecare client în parte. Mașina este bazată pe modelul C_Two din urmă cu câțiva ani care începea de la 2 milioane de dolari, în 2018.

Toate recordurile lui Rimac Nevera

  • 0-60 mph (60 km/h): 1,74 secunde
  • 0-62 mph (100 km/h): 1,82 secunde (1,81)
  • 0-124 mph (200 km/h: 4,42 secunde
  • 0-186 mph (300 km/h): 9,23 secunde (9,22)
  • 0-248 mph (400 km/h): 21,32 secunde (21,31)
  • 62-124 mph (100-200 km/h): 2,59 secunde
  • 124-186 mph (200-300 km/h): 4,81 secunde (4,79)
  • 124-155 mph (200-250 km/h): 2,0 secunde
  • 62-0 mph frânare (100-0 km/h): 29,1 metri (28,9 metri)
  • 0-62-0 mph (0-100-0 km/h): 4,03 secunde(3,99)
  • 0-124-0 mph (0-200-0 km/h): 8,85 secunde (8,86)
  • 0-186-0 mph (0-300-0 km/h): 15,68 secunde (15,70)
  • 0-248-0 mph (0-400-0 km/h): 29,94 secunde (29,93)
  • ¼ mile (402 metri): 8,26 secunde (8,25)
  • ⅛ mile (201 metri): 5.46 seconds (5,44)
  • ½ mile (804 metri): 12,82 secunde (12,83)
  • Standing mile (milă cu start de pe loc - 1,6 kilometri): 20,62 secunde (20,59)
  • 0-100 mph (0-160 kmh): 3,23 secunde (3,21)
  • 0-120 mph: 4,19 secunde
  • 0-130 mph (193 km/h): 4.74 secunde (4,75)
  • 0-250 mph (0-402 km/h): 21,89 secunde (21,86)
  • 60-130 mph (97-209 km/h): 2,99 secunde
  • 0-200 mph (321 km/h): 10,86 secunde

Sursa foto: Rimac

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri