La începutul lunii mai, Curtea Supremă a statului Texas a permis continuarea procesului în care Audi și Volkswagen sunt acuzați că au ignorat legislația de mediu în vigoare, acționarea în justiție a celor doi constructori germani având legătură cu scandalul Dieselgate în urma căruia Volkswagen a plătit deja 20 de miliarde de dolari doar în State. Acum, se prefigurează o amendă de 85 de milioane de dolari.

Volkswagen nu reușește să treacă cu totul de scandalul Dieselgate care a zguduit unul dintre cei mai mari constructori auto din lume. Dacă în februarie scriam despre faptul că multe mașini diesel produse de grupul VAG circulă, în continuare, cu echipamente care nu le fac să respecte normele de poluare aferente fișei tehnice, acum am aflat că Volkswagen și Audi sunt buni de plată, din nou.

Deși anumite persoane de la vârful Volkswagen au fost puse sub acuzare încă din 2019, iar unul dintre șefi a ajuns după gratii, constructorul încă mai este bun de plată. Urmările scandalului inițial au fost multiple: de la ingineri dați afară pe bandă rulantă și până la țări europene care au decis, în unison cu directivele Bruxelles-ului, că VAG trebuie să plătească despăgubiri, toate au dus la mutarea bruscă a germanilor: electrificarea a devenit esențială (aproape) peste noapte, iar Volkswagen și Audi vor să prindă și să bată Tesla. Dar diesel-urile tot n-au murit, așa cum se preconiza acum șase ani.

Deși Volkswagen a plătit deja zeci de miliarde - peste 31 de miliarde de euro conform constructorului, inclusiv costuri asociate abandonării motoarelor pe motorină - noi acțiuni în justiție mai pot fi deschise și astăzi, la nivel local. Fix asta s-a decis și în statul american Texas, deși Volkswagen a încercat să vină, în contrapartidă, cu ideea că Clean Air Act, legea care trasează direcțiile de combatere a poluării în SUA, dă putere doar guvernului federal de a acționa în justiție companii care întreprind acțiuni ce încalcă legea, nu și statelor la nivel local.

Anul trecut, statul Ohio și-ar fi dorit să primească de la Volkswagen peste 127 miliarde de dolari pe an vreme de mai mulți ani. În cele din urmă, constructorul german a plătit o amendă de 3,3 milioane de dolari, la ani lumină de cererile inițiale. Texasul, însă, va obține mai mult căci cei doi constructori sunt de acord cu amenda civilă de 85 de milioane, la 8 ani după începutul scandalului Dieselgate.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri