Aproape un milion de automobile noi și-au găsit proprietari în luna aprilie, această creștere a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut fiind pusă pe seama scăderii presiunii pe lanțurile de aprovizionare. În timp ce Dacia Sandero este cea mai populară mașină pe bătrânul continent, SUV-urile continuă să aibă cea mai mare cotă de piață ajungând, pentru prima dată, la 51,3%.

Piața auto din Europa este în creștere, dând semne clare că dificultățile din perioada pre-pandemică, respectiv cele care au marcat primele luni ale conflictului din Ucraina, sunt măcar parțial depășite. Față de aprilie 2022, volumul total de vânzări a crescut cu 16%, conform datelor oferite de Jato Dynamics, ajungând 960.191 de unități în a patra lună a anului. Conform acestor cifre, Dacia Sandero și-a depășit propria performanță din primul trimestru devenind cea mai populară mașină pe cele 28 de piețe europene.

Cele mai populare mărci ale lunii aprilie au fost Volkswagen, Hyundai și Kia, iar SUV-urile acaparează piața. Pe lângă creșterea continuă a acestui segment (care a ajuns la o pondere dominantă de 51,3%), a crescut și cota de piață a electricelor care au o „felie” de 13,4%, cu 3% mai mult față de aprilie 2022. Volkswagen a vândut cele mai multe electrice (BEV-uri) cu aproape 32.000 de unități, ceea ce a prezentat o creștere de 98% față de 2022. Tesla, în schimb, a vândut 14.200 de unități în aprilie, o creștere cu 865% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cum mai mult de 50% din mașinile noi înmatriculate în Q1 în Europa au fost EV-uri, nu mai este deloc surprinzător că tot mai mulți clienți caută automobilele „verzi”, numărul total de unități vândute până în aprilie inclusiv ajungând la 219.000. Experții Jato spun că popularizarea EV-urilor este susținută de extinderea constantă a gamelor de astfel de modele pe baterii, constructorii acoperind tot mai multe segmente și nișe de la o lună la alta.

Chiar și așa, mulți clienți caută în continuare alternativele mai ieftine, iar Dacia Sandero a fost, în aprilie, etalonul în materie de vânzări cu 18.695 de unități vândute, o creștere cu 44% față de aprilie 2022. Prin comparație, Volkswagen T-Roc, care ocupă poziția secundă în topul vânzărilor cu 16.746 de unități a înregistrat o creștere de doar 19%. Opel/Vauxhall Corsa completează podiumul și, grație unei creșteri a volumului de vânzări cu 40%, citadina germano-britanică îi suflă în ceafă crossover-ului de la Volkswagen.

De asemenea, Dacia Duster a rămas în top 10 (locul 9, mai precis, cu 12.953 de unități vândute,+38% YOY), în fața Skodei Octavia, dar în spatele Volkswagen-ului Golf. Renault Clio, care tocmai a fost reîmprospătat, a intrat și el în top 5, în fața Peugeot-ului 208 și a Fiat-ului 500. Această performanță a lui Sandero este reflectată, particular, și pe cele mai mari piețe europene.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri