Grupul Stellantis, din care fac parte brand-uri precum Citroen, Fiat și Opel, a anunțat că va intra într-un joint venture cu Galloo, o companie specializată în reciclarea metalelor, pentru a eficientiza casarea mașinilor vechi. Noul parteneriat face parte din planul global al Stellantis de a atinge neutralitatea emisiilor până în 2038 din care mai face parte și prelungirea duratei de viață a mașinilor sale.

Ultimul „sfat” al celor de la Stellantis lovește direct în vânzările de mașini noi, dar scopul vizat de gigantul auto este mai presus decât profiturile de pe rapoartele trimestriale. Grupul din care fac parte și mărci precum Peugeot sau Alfa Romeo caută să-și micșoreze amprenta de CO2 prelungind durata de viață a mașinilor sale de la circa 12 ani cât este media în industrie, până spre 15 ani. „Acest lucru n-ar fi nebunesc”, a declarat un oficial al mărcii într-o discuție cu presa, deși acesta a recunoscut că o decizie în acest sens ar putea afecta vânzările de mașini noi.

Până să facă mașini care să reziste 15 ani, Stellantis a bătut palma cu Galloo pentru a colecta mașinile ajunse la pensie, adică așa-numitele ELV-uri sau end-of-life vehicles, efectiv mașini care și-au atins finalul ciclului de utilizare. Aceste mașini vor fi extrase din centrele de casat pentru a fi reciclate, dar și pentru ca anumite componente să fie refolosite sau „reproduse”.

Serviciul va fi lansat la finele acestui an și va fi disponibil, inițial, doar în Belgia, Franța și Luxemburg înainte de a fi extins și în alte state din Uniunea Europeană. Joint venture-ul își va oferi serviciile și către alți producători. „Este crucial să putem să le oferim clienților noștri modalități facile de a-și recicla mașinile ajunse la capătul duratei lor de viață,” a spus Alison Jones, Senior Vice President Stellantis pe partea de economie circulară globală. „Reducem astfel impactul acestor mașini asupra mediului și putem, totodată, să reintroducem în ecosistemul de componente diverse piese reciclate sau refolosite, reducând astfel consumul total de resurse”.

Acest parteneriat face parte din strategia celor patru 4 R propusă de Stellantis. Reutilizare, Reparare, Reciclare, Refacere. Programul va crește și veniturile din afacerea de reciclare de 10 ori, dar și afacerea cu piese care va crește de până la patru ori până în 2030, prin comparație cu cifrele din 2021. Stellantis vrea să aibă venituri de 2 miliarde de euro până în 2030, iar noul joint venture face parte din acest plan, cât și din planul de a atinge un procent de 40% componente „verzi” în mașinile grupului (adică și componente reciclate/refolosite) până în 2030.

Sursa foto: Stellantis

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri