Leasingul a fost preferat de 35% dintre cumparatorii de automobile noi de import, in primele cinci luni, in timp ce, pentru marca Dacia, ponderea acestei modalitati de finantare a fost de numai 17%, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Dintre cele 71.042 de masini noi din import, vandute in perioada ianuarie - mai, 24.896, adica 35%, au fost achizitionate prin leasing, in timp ce restul de 65% au fost cumparate cu banii jos sau prin rate, arata statistica APIA remisa agentiei NewsIn.

La masinile Dacia, ponderea leasingului a fost mai scazuta, si anume 17% din totalul celor 37.199 de masini vandute de producatorul argesean. Skoda a fost marca de import la care s-au vandut cele mai multe masini prin leasing (4.074) in primele cinci luni, urmata de Volkswagen cu 3.462 si Renault cu 3.292.

Toate masinile Cadillac au fost vandute prin sistem leasing. La Renault, ponderea leasing-ului a fost de 31% la Skoda de 44%, iar la Volkswagen 41%. BMW si MINI au fost marcile la care ponderea leasingului a fost cea mai scazuta, 3%, respectiv 2% din totalul vanzarilor.

Daca la autoturisme ponderea leasingului a fost de 35%, la capitolul vehicule comerciale usoare de import a fost de 46%. Astfel, dintre cele 10.546 vehicule de sub 3,5 tone vandute, 4.857 au fost achizitionate prin leasing. Dacia a vandut in sistem leasing 46% dintre furgoanele comercializate intre ianuarie si mai (1.337 din aproape 3.000), in timp ce topul marcilor din import este condus de Iveco cu 1.172 si Ford cu 831 de vehicule utilitare vandute prin leasing.

Pe segmentul vehicule comerciale de peste 3,5 tone si autobuze, 59% dintre cele peste 5.600 de unitati vandute au fost achizitionate prin leasing. Marcile cele mai cautate au fost Iveco cu 1.705 unitati vandute prin leasing si Mercedes - Benz cu 560 de unitati.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri