20 Noiembrie 2023

Finalul unei ere: BMW a produs ultimul motor 'clasic' în Germania



Ultimul motor cu ardere internă BMW asamblat pe o linie de producție din Germania a fost finalizat recent, dar asta nu înseamnă că bavarezii nu vor mai comercializa mașini propulsate de motoare termice. De acum încolo, motoarele cu combustie vor fi făcute în țara vecină Austria, dar acesta este finalul unei ere în istoria companiei care și-a construit, inițial, renumele făcând motoare pentru aviație.

Un motor cu combustie internă ce poartă sigla BMW este, din 10 noiembrie, istorie. Atunci a fost completată asamblarea ultimului agregat termic pe linia de producție de lângă Munchen a mărcii care, de acum încolo, va pune pe mașini motoare făcute în alte țări. Conform strategiei BMW, Germania va rămâne „inima” propulsiei electrice, trenuri de rulare pentru EV-uri fiind în plan pentru Munchen, în timp ce motoarele cu ardere internă vor fi asamblate în Austria, dar și în alte țări.

Motorul N73 V12 de 6.000 cmc de pe BMW Seria 7 (760Li) din 2006

Anunțul că motoarele BMW pe benzină și diesel se vor muta la Steyr a venit încă din urmă cu trei ani, dar asta nu face ca această schimbare să nu fie greu de înghițit pentru puriști. Ultimul motor BMW asamblat în apropiere de sediul companiei a fost un V8, asta deși compania și-a construit renumele pe motoare cu patru și șase cilindri în linie. În schimb, unele dintre cele mai performante propulsoare BMW au avut 12 cilindri așezați în V, dar acest tip de motorizare a fost scos la pensie definitiv anul trecut.

Cei 1.200 de angajați BMW care lucrau în departamentul motopropulsoare n-au fost puși pe liber, fiecare primind oferte de muncă în alte colțuri ale companiei. Pe viitor, marca plănuiește să continue să investească în motoarele termice care au mai rămas, anume B48-ul cu patru cilindri în linie, B58-ul cu șase cilindri în linie și V8-ul cu nume de cod S68. Chiar și așa, BMW a anunțat că scoate un profit interesant din afacerea cu EV-uri, deși a apărat în trecut și motoarele termice ca o opțiune pentru a nu crește prea rapid prețul mașinilor noi.

Uzina din Munchen se va concentra pe asamblarea de ansamble și trenuri de rulare pentru electrice



Citeste si