Producatorul francez de automobile Renault planuieste sa stabileasca o uzina in Indonezia cu o capacitate anuala de productie de 150.000 - 200.000 de automobile, pentru a fabrica modelul local de camioneta, conform informatiilor aparute in presa, relateaza NewsIn.
Cotidianul indonezian Bisnis Indonesia l-a citat pe seful comisiei de investitii a Indoneziei, Muhammad Lufti, care a declarat ca directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, a cerut guvernului sa ofere companiei o lista de conditii favorabile pentru realizarea acestei investitii.

Ghosn conduce si al treilea producator nipon de automobile, Nissan Motor Co.

"Ghosn este decis sa duca la capat dezvoltarea acestui model de automobil multifuntional, destinat nu doar pietei indoneziene, ci si exportului", a declarat Lufti, fara a oferi detalii suplimentare.

Renault a semnat mai multe contracte in Indonezia in urma cu cativa ani, insa nivelul vanzarilor ramane scazut deoarece costurile de productie sunt mai mari decat cele ale rivalilor din Japonia, care detin mai multe amplasamente de productie in cea mai mare economie a Asiei de sud-est.

Anul trecut, Renault a vandut doar 19 automobile din productia totala a Indoneziei, de 318.883 unitati, conform datelor industriale publicate. Toyota a dominat piata camionetelor, prin modelele sale extrem de populare Kijang si Avanza.

Piata automobilistica indoneziana a inregistrat o scadere de 40% in 2006, fiind afectata de dobanzile mari si de nivelul scazut al consumului, dupa ce guvernul a decis majoratea preturilor la combustibil la sfarsitul anului 2005.

Aceasta decizie a dus la cresterea inflatiei pana la cel mai ridical nivel atins in ultimii sase ani si a obligat banca centrala indoneziana sa majoreze dobanda de politica monetara pana la 12,75%.

Insa, datorita politicii bancii centrale de a reduce gradual nivelul dobanzii cheie, piata indoneziana a automobilelor incepe sa recupereze terenul pierdut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri